خبرگزاری کار ایران

ادعاهای ضدایرانی مقام ارشد کاخ سفید

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۱۹۴

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس گفت که چنانچه ایران خواستار کاهش تنش در منطقه است، باید حمایت از «گروه‌های نیابتی» خود را متوقف کند.

به گزارش ایلنا، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس گفت که چنانچه ایران خواستار کاهش تنش در منطقه است، باید حمایت از «گروه‌های نیابتی» خود را متوقف کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» مبنی بر افزایش احتمال «جنگ گسترده‌تر در منطقه»، مدعی شد: «اگر دولت ایران نگران تشدید تنش است، بهترین کاری که می‌تواند انجام دهد، توقف حمایت از گروه‌هایی مانند حماس و حزب الله و گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت خود در عراق و سوریه است».

این مقام کاخ سفید افزود: «ما نمی‌خواهیم شاهد تشدید درگیری باشیم. ما نمی‌خواهیم شاهد جنگ گسترده‌تری باشیم. ما به دنبال جنگ یا درگیری با هیچ کس نیستیم».

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «ما در واقع به دنبال کاهش تنش هستیم و اگر ایرانی‌‌ها در این مورد جدی بوده و درصدد تنش زدایی هستند، ما از توقف حمایت آنها از حماس و حزب‌الله استقبال می‌‌کنیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز