خبرگزاری کار ایران

جان کربی:

رایزنی‌ها درباره آزادی گروگان‌ها در غزه هنوز به سطح «مذاکره» نرسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۷۷۷

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که رایزنی‌های جاری برای آزادی همه گروگان‌ها در غزه هنوز به سطح «مذاکرات» نرسیده است و آن‌ها را به‌عنوان بحث‌هایی «هوشمندانه و جدی» درباره آنچه ممکن است برای همه طرف‌ها قابل قبول باشد، توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که رایزنی‌های جاری برای آزادی همه گروگان‌ها در غزه هنوز به سطح «مذاکرات» نرسیده است و آن‌ها را به‌عنوان بحث‌هایی «هوشمندانه و جدی» درباره آنچه ممکن است برای همه طرف‌ها قابل قبول باشد، توصیف کرد.

وی ادامه داد: «نمی‌دانم اکنون زمان آن است که در مورد تعلیق صحبت کنیم یا خیر. اینها بحث‌هایی است که در حال حاضر جریان دارد. من حتی آنها را در این مرحله به عنوان مذاکرات طبقه بندی نمی‌کنم».

کربی همچنین گزارش‌ها درباره برخی از گزینه‌های مورد بحث، از جمله توقف طولانی دو ماهه درگیری‌ها را تأیید نکرد.

وی در عین حال گفت که ایالات متحده «کاملاً» از وقفه طولانی‌تر از توقف یک هفته‌ای که در سال گذشته در ازای آزادی برخی از اسرا ایجاد شده بود، حمایت می‌کند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: «این وقفه به ما فرصت می‌دهد تا همه گروگان‌ها را بیرون بیاوریم و کمک‌های بیشتری را وارد کنیم، ما کاملاً از یک مکث بشردوستانه طولانی‌تر حمایت می‌کنیم».

کربی همچنین گفت که «برت مک گورک» هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه در کاخ سفید، در قاهره به سر می‌برد تا به بحث در مورد معامله احتمالی گروگانها ادامه دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز