خبرگزاری کار ایران

نامه سوریه خطاب به شورای امنیت و سازمان ملل درباره تجاوزهای مکرر اسرائیل به دمشق

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۲۰۲

سوریه در دو نامه جداگانه به شورای امنیت و سازمان ملل خواستار ایفای نقش در توقف سیاست‌های تهاجمی رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، سوریه امروز –پنج شنبه- از دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت خواست تا مسئولیت خود را برای پایان دادن به سیاست‌های تهاجمی اسرائیل که تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان و شعله‌ور شدن آتش جنگ در منطقه است، به عهده بگیرند.

طبق این گزارش، وزارت خارجه سوریه دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در رابطه با حمله اسرائیل به دمشق در ۲۵ ماه جاری ارسال کرد. 

در این نامه آمده است: «نیروهای اشغالگر اسرائیل ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه دوشنبه گذشته از سمت جولان اشغالی سوریه تجاوزی به اطراف شهر دمشق انجام دادند که منجر به شهادت سید رضی موسوی، مستشار نظامی ایران در سوریه شد. این اقدام نقض آشکار کنوانسیون وین در زمینه روابط دیپلماتیک است». 

وزارت خاجه سوریه افزود: «این تجاوز اسرائیل به حاکمیت سرزمین‌های سوریه در چارچوب تلاش مقام های رژیم اشغالگر برای گسترش و تشدید تجاوزهای خود در منطقه و سرپوش گذاشتن بر جنایت های جنگی، نسل‌کشی و کشتارهای وحشیانه ای صورت می‌گیرد که آنها هر روز علیه مردم بی دفاع فلسطین مرتکب می شوند »

در این نامه بر پایبندی دمشق به حق مسلم خود برای دفاع از حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی کشور مطابق با ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد تاکید شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز