خبرگزاری کار ایران

واکنش واشنگتن به گزارش جدید آژانس درباره ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۷۵۹

یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره افزایش سرعت غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم توسط ایران، گفت که واشنگتن از این امر نگران است.

به گزارش ایلنا، یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره افزایش سرعت غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم توسط ایران، گفت که واشنگتن از این امر نگران است. 

وی با تکرار برخی ادعاها افزود: «تشدید تنش هسته‌ای ایران هم‌زمان با ادامه فعالیت‌های خطرناک و بی‌ثبات‌کننده نیروهای نیابتی این کشور در منطقه از جمله حملات اخیر پهپادی و سایر حملات در عراق و سوریه و حملات انصارالله علیه کشتی‌های تجاری در منطقه دریای سرخ، نگران‌کننده‌تر است».

دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل روز گذشته -سه‌شنبه- اعلام کرد که ایران روند کاهشی سرعت غنی‌سازی اورانیوم خود با خلوص تا ۶۰ درصد که طی ماه‌های اخیر در پیش گرفته بود را معکوس کرده است.

بر اساس این گزارش، بسیاری از دیپلمات‌ها بر این باور بودند که کاهش سرعت غنی‌سازی که از ماه ژوئن آغاز شده بود، نتیجه مذاکرات محرمانه بین ایالات متحده و ایران بود که منجر به آزادی شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران شد.

طبق تعریف نظری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران به اندازه کافی اورانیوم غنی‌شده تا ۶۰ درصد در اختیار دارد و در صورت غنی‌سازی بیشتر، این میزان برای ساخت سه بمب هسته‌ای کافی خواهد بود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز