خبرگزاری کار ایران

زاخارووا:

غرب به دنبال تکرار سناریوی اوکراین در صربستان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۶۲۷

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، غرب را به تلاش برای کشاندن صربستان به مسیر غیر قانونی متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره وضعیت صربستان گفت که غرب تلاش کرد صرب‌ها را به مسیری بر خلاف قانون اساسی بکشاند.

زاخارووا گفت: «کشورهای غربی مردم صربستان را تحریک کردند تا آنها را به فضای غیرقانونی سوق دهند».

وی تاکید کرد که اگر فردی خارج از چارچوب قانون باشد، در معرض خطر قرار دارد و راهپیمایی‌ها در صربستان به شورش و تهدید واقعی نه تنها برای مقام‌های این کشور بلکه برای مردم تبدیل شده است.

زاخارووا تصریح کرد که ماهیت آن چه در صربستان رخ می‌دهد مشابه حوادث اوکراین است و غرب با همان ساز و کار شروطی را پیش روی صربستان قرار داده است که به روش‌های توسعه بر اساس منافع و خواسته‌های مردم آن ناسازگار است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «مقام‌های صربستان اجازه ندادند سناریوی اوکراین تکرار شود. آنها منافع ملی را بر هر چیزی ترجیح دادند».

زاخارووا با تاکید بر اینکه روسیه به ویژه در زمینه انرژی در کنار صربستان ایستاده است، یادآور شد که چگونه غرب بلگراد را با بمب های اورانیوم ضعیف شده بمباران کرد و در نتیجه تعداد مبتلایان به تومورهای سرطانی افزایش یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز