خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهداشت جهانی:

مردم غزه با «ترکیب سمی بیماری، گرسنگی و شرایط نامناسب بهداشتی» روبه‌رو هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۰۹۱

رئیس سازمان بهداشت جهانی امروز -پنجشنبه- نسبت به «ترکیب سمی بیماری، گرسنگی و شرایط نامناسب بهداشتی» که مردم غزه با آن مواجه هستند، هشدار داده و خواستار آتش‌بس فوری شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان بهداشت جهانی امروز -پنجشنبه- نسبت به «ترکیب سمی بیماری، گرسنگی و شرایط نامناسب بهداشتی» که مردم غزه با آن مواجه هستند، هشدار داده و خواستار آتش‌بس فوری شد.

وی در پستی در شبکه «ایکس» اعلام کرد: «گرسنگی قدرت دفاعی بدن را ضعیف کرده و دری را به روی بیماری باز می‌کند».

آدهانوم گبریسوس ادامه داد: «غزه در حال حاضر با نرخ فزاینده شیوع بیماری‌های عفونی مواجه است. موارد اسهال در میان کودکان زیر پنج سال ۲۵ برابر قبل از جنگ است. چنین بیماری‌هایی می‌توانند برای کودکان مبتلا به سوءتغذیه، در صورت نبود خدمات بهداشتی کارآمد کشنده باشد. ما اکنون به آتش‌بس نیاز داریم».

اظهارات تدروس در بحبوحه درخواست‌های متعدد آژانس‌های سازمان ملل برای توقف نبردها برای کمک به تلاش‌های امدادی در غزه بیان می‌شود.

در همین حال، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که درگیری‌های شدید مانع تلاش‌ها برای کمک به مردم غزه شده است. وی خواستار «بازسازی فوری شرایط» شد که امکان عملیات‌های بشردوستانه در مقیاس بزرگ را فراهم می‌کند.

برنامه جهانی غذا نیز اعلام کرد که نیمی از جمعیت غزه گرسنه هستند و اغلب روزها را بدون غذا می گذرانند.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز سه‌شنبه هشدار داده بود که کودکان و خانواده‌ها «در بیمارستان‌ها در امان نیستند» در حالی که سیستم مراقبت‌های بهداشتی غزه در آستانه فروپاشی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز