خبرگزاری کار ایران

ابراز خشم زاخارووا نسبت به سکوت سازمان امنیت اروپا در قبال کشتار خبرنگاران در غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۲۰۷

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ازبی‌توجهی سازمان امنیت و همکاری اروپا نسبت به کشته شدن خبرنگاران در غزه ابراز خشم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که سازمان امنیت و همکاری اروپا باید به کشته شدن بیش از ۴۰ خبرنگار در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل توجه کند.

زاخارووا گفت: «اگر به کمیساریای حمایت از حقوق روزنامه‌نگاران و آزادی بیان، شخص کمیسر و ویژگی‌های شخصی او نگاه کنید، در می‌یابید که سهم او در موقعیت فعلی خود صفر است». 

وی تاکید کرد که بر اساس داده‌های مختلف طی دو ماه گذشته بیش از ۴۰ خبرنگار کشته و بیش از ۱۰ تن دیگر به شدت مجروح شده‌اند.

زاخارووا با ابراز خشم نسبت به این موضوع گفت: «آیا حرفی از این نهاد درباره یک خبرنگار مشخص و یا وضعیت موجود به طور کلی  شنیده‌اید؟».

وی ادامه داد که حرفی غیر از استدلال‌های ظاهری که نشان‌دهنده اهتمام مطلق سازمان امنیت و همکاری اروپا نسبت به وضعیت اروپا و نه خاور میانه است، شنیده نشده است. 

زاخارووا گفت: «در میان کشته‌شدگان و زخمی‌ها خبرنگارانی از رسانه‌های وابسته به سازمان امنیت و همکاری اروپا حضور دارند. مهم نیست که کجا کشته شده‌اند. وحشتناک است که از آنان می‌شنویم: این اتفاق در داخل مرزهای سازمان امنیت و همکاری اروپا رخ نداده است، بنابراین مهم نیست که نمایندگان رویترز و اسکای نیوز در آنجا کار می‌کنند. این مهم نیست، می‌توان آن را نادیده گرفت». 

این دیپلمات روس تاکید کرد که سازمان امنیت و همکاری اروپا باید توجه خود را به این واقعیت معطوف کند که همه معاهدات و اسناد بین المللی برای حمایت از خبرنگاران در حال حاضر اثرگذار نیستند.

وی همچنین تاکید کرد که ایالات متحده به عنوان یکی از اعضای سازمان امنیت و همکاری اروپا به طور یک جانبه خود را ضامن ثبات در خاورمیانه می‌داند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز