خبرگزاری کار ایران

گفت‌‌و‌گوی تلفنی عباس و هریس درباره تحولات غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۴۵۸

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و معاون رئیس‌جمهور آمریکا درباره تحولات غزه تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از وفا، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «کاملا هریس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، جو بایدن، درباره تحولات جنگ اسرائیل در نوار غزه تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

عباس در این گفت و گو بر لزوم توقف فوری تجاوزها علیه مردم فلسطین در نوار غزه و حفاظت از جان غیر نظامیان غیرنظامیان و توقف ماشین بمباران و توقف ماشین کشتار و ویرانی اسرائیل تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت مضاعف شدن ورود تجهیزات امدادی و پزشکی و مواد غذایی، تامین آب، برق و سوخت مورد نیاز مردم غزه در سریع ترین زمان ممکن و ارائه کمک‌های لازم به منظور از سرگیری کار بیمارستان‌ها برای درمان هزاران مجروح و ارائه خدمات ضروری به آنها تاکید کرد.

محمود عباس همچنین مجددا تاکید کرد که باید از کوچ اجباری مردم فلسطین در نوار غزه یا کرانه باختری از جمله مقدس جلوگیری شود. 

وی در ادامه، خواستار مداخله طرف آمریکایی برای جلوگیری از حملات، کشتارها، تخریب خانه‌ها و اخراج ساکنان فلسطینی در کرانه باختری، قدس و دره اردن شد که شاهد روند خاموش الحاق و برنامه ریزی شده توسط اسرائیل و شهرک نشینان هستند.

عباس گفت: «نوار غزه بخش جدائی ناپذیر فلسطین است و نمی‌توان با طرح‌های مقامات اشغالگر برای جداسازی، اشغال یا انزوای بخشی از این منطقه موافقت کرد».

وی آمادگی خود را برای اجرای راهکار دو کشوری بر اساس قطعنامه‌های مشروع بین المللی اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز