خبرگزاری کار ایران

زاخارووا:

اظهارات بایدن درباره فلسطین تحریف مفاهیم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۸۳۹

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره تشکیل کشور فلطین را تحریف مفاهیم توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که اظهارات «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا درباره  لزوم تشکیل کشور مستقل فلسطین تحریف مفاهیم است.

زاخارووا گفت: «پس از اظهارات بایدن و تعدادی دیگر از مقام های آمریکایی مشاهده کردیم که جامعه کارشناسان این کشور فرضیه لزوم تشکیل کشور مستقل فلسطین را مطرح می کنند، اما در عین حال در بحث های عمومی و خصوصی آنان هیچ بحث عملی درباره چگونگی دستیابی به این هدف خاص وجود ندارد». 

وی گفت: «صحبت در اینجا درباره تحریف مفاهیم است، زیرا چنین اظهاراتی  دست کم با توجه به این واقعیت که خود ایالات متحده از هرگونه بحث جدی درباره حل و فصل مسئله فلسطین بر اساس راهکار دو کشوری خارج شده است و مانع فعالیت کمیته چهارگانه سازمان ملل برای حل بحران در خاور میانه می شود، عجیب به نظر می رسد». 

زاخارووا ادامه داد: «علاوه بر این، دولت بایدن پس از روی کار آمدن در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ به طور جدی با پرونده خاورمیانه و مشکل اصلی آن یعنی درگیری فلسطین و اسرائیل برخورد نکرد و واشنگتن مسیر تقویت توافق های آبراهام برای عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل را برگزید و مسئله فلسطین را به طور کامل نادیده گرفت. حال آنکه ما در همان زمان نیز نسبت به پیامدهای این نوع فلسفه یک جانبه گرا که امروز شاهد آن هستیم، هشدار دادیم». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز