خبرگزاری کار ایران

جاسوسی دولت کانادا از مسافران در فرودگاه‌

کد خبر : ۱۴۱۵۶۰

مرکز جاسوسی الکترونیک دولت کانادا به مدت دو هفته از طریق اینترنت رایگان فرودگاه(وای فای) از مسافرانی معمولی که سوءظنی هم به آنها نداشته، جاسوسی کرده است.

مرکز جاسوسی الکترونیک دولت کانادا در سال ۲۰۱۲ میلادی و طی یک عملیات دو هفته‌ای، از مسافرانی که در یک فرودگاه به اینترنت وصل می‌شده‌اند، جاسوسی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ این نهاد امنیتی دولت کانادا به مدت دو هفته از طریق اینترنت رایگان فرودگاه(وای فای) از مسافرانی معمولی که سوءظنی هم به آنها نداشته، جاسوسی کرده است.

مدارک مرتبط با این عملیات از میان اسناد فاش شده توسط «ادوارد اسنودن» افشاگر اطلاعاتی و کارمند سابق نهادهای اطلاعاتی آمریکا استخراج شده است.

این عملیات در حالی صورت گرفته که مطابق قوانین کانادا، آژانس جاسوسی الکترونیک این کشور اجازه ندارد هیچ یک از شهروندان را بدون علت و هشدارهای رسمی، مورد پیگیرد قرار دهد.

هدف اصلی این عملیات، جمع‌آوری اطلاعات از تلفن‌ها و رایانه‌های خارجی‌ها بوده که این نهاد امنیتی از طریق شنود و نفوذ در لوازم الکترونیکی مسافران در فرودگاه آن را انجام داده است.

همزمان، آژانس امنیت ارتباطات کانادا(سی. اس. ای. سی) در بیانیه ای اعلام کرده این نهاد قانونا موظف است برای «حفظ کانادا و حفاظت از کانادایی‌ها» سیگنال‌های خارجی مربوط به مکالمات و مکاتبات الکترونیک را ثبت کند.

اشاره این نهاد به ثبت و نگهداری زمان و مکان مکالمات تلفنی یا پیغام‌های الکترونیکی نظیر ایمیل یا تکست است فارغ از این که محتوای چنین مکالمات یا مکاتباتی چه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز