خبرگزاری کار ایران

مسکو:

به هر اقدام خصمانه جدید از سوی توکیو پاسخ سختی خواهیم داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۱۸۴

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که هر اقدام خصمانه جدیدی از سوی ژاپن با پاسخ سخت مواجه خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز -سه‌شنبه- در واکنش به اظهارات مقام‌های ژاپن مبنی بر اینکه توکیو مسیر روابط با مسکو را در جهت حل مشکل منطقه‌ای و امضای پیمان صلح ادامه خواهد داد، اعلام کرد که با توجه به موضع خصمانه ژاپن در قبال مسکو هیچ امکانی برای ادامه گفت‌وگوها درباره امضای معاهده صلح بین دو طرف وجود ندارد. 

وزارت خارجه روسیه در توضیح اظهارات اخیر مقام های ژاپنی اعلام کرد: «پس از آغاز عملیات نظامی ویژه در فوریه ۲۰۲۲، دولت ژاپن موضع خصمانه آشکار در قبال روسیه اتخاذ کرد».

این وزارتخانه افزود: «بسته‌های تحریمی غیرقانونی در حال افزایش است، احساسات ضد روسی عمدا در جامعه ژاپن تحریک می‌شود و فعالیت‌های نظامی مشترک با آمریکا و ناتو در مرزهای شرق دور کشور از جمله آزمایش استفاده از سلاح‌های ضربتی مانند سلاح‌های هسته‌ای جمله افزایش می‌یابد و به طور مستقیم کمک مادی و فنی به رژیم کی‌یف ارائه می شود».

مسکو تاکید کرده است که در چنین شرایطی، هیچ فرصتی برای ادامه گفت‌وگوها با توکیو درباره امضای سندی اصلی در زمینه روابط طولانی‌ مدت نمی بیند.

وزارت خارجه روسیه در پایان تاکید کرده است که علاوه بر این به هرگونه حمله جدید از سوی مقام های ژاپنی با موثرترین و حساس ترین ابزار پاسخ داده خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز