خبرگزاری کار ایران

درخواست عباس برای برگزاری نشست اضطراری سران کشورهای عربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۴۰۱

رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین، خواستار برگزاری نشست اضطراری سران کشورهای عربی برای بحث در مورد پیامدهای جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شد.

به گزارش ایلنا، «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین، خواستار برگزاری نشست اضطراری سران کشورهای عربی برای بحث در مورد پیامدهای جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شد.

محمود عباس، در سخنرانی خود در جلسه کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت: «اسرائیل به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مورد آتش‌بس بشردوستانه با تهاجم زمینی و تداوم تشدید جنگ علیه نوار غزه پاسخ داده است».

قطعنامه صادر شده توسط مجمع عمومی سازمان ملل که از سوی کشورهای عربی پیشنهاد شده و جمعه گذشته با رأی موافق ۱۲۰ کشور عضو سازمان ملل به تصویب رسید، خواستار آتش‌بس انسان‌دوستانه فوری و کمک‌رسانی بشردوستانه به مردم غزه شده است.

اغلب کشورهای عربی از ابتدای آغاز جنگ ضمن ابراز نگرانی درباره خطر گسترش جنگ در منطقه با محکوم کردن حملات تلافی‌جویانه اسرائیل و تاکید بر ضرورت آتش‌بس و کمک‌رسانی به مردم غزه، نیز مخالفت شدید خود را با حذف مسأله فلسطین و کوچاندن اجباری ساکنان غزه ابراز کردند.

 

 

در حالی که نوار غزه تحت شدیدترین حملات اسرائیل در محاصره کامل با خطر وقوع فاجعه انسانی مواجه است، تاکنون صدها نفر مفقود و ده‌ها جسد قربانیان همچنان زیر آوارهای ویرانی ناشی از تداوم بمباران شدید مانده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز