خبرگزاری کار ایران

نماینده پاکستان در سازمان ملل:

مبارزه ملت فلسطین علیه اشغالگران، تروریسم نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۴۴۳

نماینده پاکستان در سازمان ملل تاکید کرد که مبارزه مردم فلسطین علیه اشغالگران با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «منیر اکرم»، نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل گفت که مبارزه مردم فلسطین تحت اشغال اسرائیل با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و تروریسم تلقی نمی‌شود.

وی افزود: «پاکستان تروریسم را در همه اشکال و مظاهر آن محکوم می‌کند، اما بر اساس قوانین بین‌المللی، مبارزه مردمی که تحت اشغال زندگی می‌کنند، برای تعیین سرنوشت و آزادی ملی است. پاکستان حملات هوایی اسرائیل به غزه به ویژه حملات به مدارس، ساختمان‌های مسکونی و حتی بیمارستان ها را به شدت محکوم می‌کند».

منیر اکرم تاکید کرد: «در پی بمباران رژیم صهیونیستی تا کنون بیش از ۵ هزار فلسطینی کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر زخمی شده‌اند».

وی افزود: « حملات اسرائیل به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی و محاصره آب، غذا و سوخت و همچنین کوچ اجباری مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی، نقض آشکار قوانین انسانی بین‌المللی به شمار می‌رود و جنایت جنگی تلقی می‌شود». 

این دیپلمات پاکستانی هر دو طرف درگیری را به آتش بس فوری و بدون قید و شرط دعوت و از ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در صدور یک فراخوان واحد برای آتش بس ابراز تاسف کرد.

 وی تصریح کرد: «برخی کشورهای عضو شورای امنیت به متحدان خود برای اعمال خشونت علیه مردم فلسطین کمک می‌کنند». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز