خبرگزاری کار ایران

محاکمه مرسی و ۱۳۱ عضو اخوان المسلمین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۶۶

تعدادی از متهمان پرونده فرار از زندان به طور غیابی محاکمه می‌شوند. در میان متهمان به جز مرسی، «محمد بدیع» رهبر کل سابق اخوان و «محمود عزت» معاون وی دیده می‌شوند.

محاکمه «محمد مرسی» رئیس جمهوری برکنار شده مصر و ۱۳۱ نفر از اعضای اخوان المسلمین به اتهام فرار از زندان طی انقلاب ۲۵ ژانویه آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، تلویزیون مصر اعلام کرد که محاکمه مرسی و ۱۳۱ عضو اخوان المسلمین به اتهام فرار از زندان طی انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ توسط دادگاه جنایی قاهره و در آکادمی پلیس آغاز شد.

این تلویزیون افزود که تعدادی از متهمان پرونده فرار از زندان به طور غیابی محاکمه می‌شوند.

یک منبع امنیتی بلندپایه مصری گفت که مرسی و دیگر متهمان پرونده حمله به زندان‌ها و فرار آن‌ها تحت تدابیر شدید امنیتی به محل محاکمه آن‌ها در آکادمی پلیس در قاهره منتقل شدند.

این منبع افزود که مرسی با یک بالگرد از زندان «برج العرب» در شهر «اسکندریه» به آکادمی پلیس منتقل شد.

وی تصریح کرد که دیگر رهبران جماعت اخوان المسلمین نیز با استفاده از خودروهایی که زره پوش‌ها آن‌ها را همراهی می‌کردند از زندان «طره» در قاهره به آکادمی پلیس منتثل شدند.

منبع امنیتی بلندپایه مصری در ادامه گفت که وزارت کشور به منظور برقراری نظم در محاکمه و عدم ایجاد اختلال در آن تمام تدابیر لازم را اتخاذ کرده است.

بنا بر این گزارش، پرونده مرسی و ۱۳۱ نفر از رهبران اخوان از جمله «محمد بدیع» رهبر کل سابق اخوان و «محمود عزت» معاون وی به اتهام حمله به زندان‌ها و فرار آن‌ها ماه دسامبر گذشته برای رسیدگی به دادگاه جنایی قاهره تحویل داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز