خبرگزاری کار ایران

با وجود نارضایتی آمریکایی‌ها؛

افغانستان ۳۷ زندانی طالبان را آزاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۳۸

آزادی این ۳۷ زندانی در حالی که آمریکا تلاش می‌کند «حامد کرزای» رئیس جمهوری افغانستان را برای امضای توافقنامه امنیتی دو جانبه قانع کند، باعثتعمیق تنش میان کابل و واشنگتن می‌شود.

دولت افغانستان اعلام کرد که به رغم مخالفت آمریکایی‌ها ۳۷ زندانی عضو طالبان را آزاد می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت افغانستان تاکید کرد که ۳۷ نفر از اعضای گروه طالبان که در زندان «بگرام» به سر می‌برند با وجود اعتراض‌های ارتش آمریکا، به زودی آزاد می‌شوند. ارتش آمریکا در افغانستان این زندانیان را خطرناک می‌داند.

این زندانیان به موجب دستور رئیس جمهوری افغانستان در نهم ژانویه درباره آزادی ۷۲ زندانی از مجموع ۸۸ زندانی که به دلیل نبود مدارک کافی برای محکوم کردن آن‌ها، آزاد می‌شوند.

«عبدالشکر دادرس» مسئول کمیته بازنگری در زندان بگرام گفت که ۳۷ زندانی به محض پایان یافتن تدابیر اداری که یک تا دو هفته طول می‌کشد، آزاد می‌شوند.

در همین حال، نیروهای آمریکایی در افغانستان بلافاصله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۷ نفر از ۳۷ زندانی که قرار است آزاد شوند با ساخت بمب یا با حملاتی که با بمب‌های دست ساز انجام شده، مرتبط هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است که چهار زندانی دیگر از این زندانیان در حملاتی که باعثکشته یا زخمی شدن ۷۲ سرباز ناتو شد، دست دارند.

بنا بر این گزارش، آزادی این ۳۷ زندانی در حالی که آمریکا تلاش می‌کند «حامد کرزای» رئیس جمهوری افغانستان را برای امضای توافقنامه امنیتی دو جانبه قانع کند، باعثتعمیق تنش میان کابل و واشنگتن می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز