خبرگزاری کار ایران

هشدار سازمان ملل نسبت به شیوع بیماری‌ها در شرق لیبی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۶۳۷

سازمان ملل نسبت به شیوع بیماری‌ها در مناطق سیل‌زده در شرق لیبی هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل نسبت به شیوع بیماری‌ها در مناطق سیل‌زده در شرق لیبی هشدار داد.

هیئت سازمان ملل در لیبی در پی انتشار گزارش مقام‌های این کشور درباره شیوع اسهال در میان بیش از ۱۰۰ نفر به دلیل شرب آب آلوده در بیانیه‌ای اعلام کرد که نگرانی ویژه‌ای درباره آلودگی آب و عدم وجود سرویس بهداشتی پس از فروریختن دو سد در دریای مدیترانه در پی طوفان «دانیل» در یازدهم سپتامبر در شهر «درنه» وجود دارد.

این هیئت اعلام کرد که ۹ آژانس وابسته به سازمان ملل در این کشور در حال برخورد با پیامدهای این فاجعه هستند و برای جلوگیری از شیوع بیماری‌هایی که می‌تواند دومین بحران ویرانگر را در منطقه ایجاد کند، تلاش می‌کنند.

طبق این گزارش، سازمان بهداشت جهانی ۲۸ تن تجهیزات پزشکی را به این کشور آسیب‌دیده ارسال کرده است.

«حیدر السائح»، رئیس مرکز کنترل بیماری‌های لیبی شنبه گذشته اعلام کرد دستکم ۱۵۰ نفر پس از نوشیدن آب آلوده در درنه از بیماری اسهال رنج می‌برند.

«عثمان عبدالجلیل»، وزیر بهداشت دولت شرق لیبی نیز اعلام کرد که این وزارتخانه برنامه واکسیناسیون را در برابر بیماری‌هایی که معمولا پس از چنین بلایایی شیوع پیدا می‌کنند، آغاز کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز