خبرگزاری کار ایران

پاشینیان:

وضعیت میان آذربایجان و ارمنستان در آستانه انفجار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۷۱۴

نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد که وضعیت سیاسی نظامی در منطقه را به دلیل استقرار نیروهای آذربایجان وخیم توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد که وضعیت در ایروان در آستانه انفجار است، چرا که آذربایجان نیروهای خود را در مرز با ارمنستان و در خط تقسیم با قره‌باغ بسیج کرده است.

پاشینیان ادامه داد: «در یک هفته گذشته وضعیت نظامی‌سیاسی در منطقه به‌طور چشمگیری بدتر شده و دلیل آن این است که آذربایجان از چند روز پیش نیروهای خود را در امتداد خط تماس بین قره‌باغ و مرز ارمنستان و آذربایجان مستقر کرده است. اظهارات علیه ارمنی‌ها به این موضوع دامن می‌زند و نفرت در مطبوعات آذربایجان و پایگاه‌های تبلیغاتی آنها بیشتر شده است».

وی گفت: «وضعیت موجود، جامعه بین‌المللی و کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل را ملزم به اتخاذ تدابیر جدی برای جلوگیری از انفجار جدید در منطقه می‌کند».

پاشینیان افزود: «ارمنستان آماده و مایل به امضای توافقنامه صلح و ایجاد روابط با آذربایجان است و به دستور کار صلح مندرج در توافق های بروکسل و پراگ و همچنین بیانیه رهبران سه کشور روسیه، ارمنستان و آذربایجان پایبند است».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز