خبرگزاری کار ایران

سفر مقام‌های غربی به امارات برای رایزنی درباره تحریم‌های روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۶۲۹

سخنگوی سفارت آمریکا اعلام کرد که نمایندگان ایالات متحده، انگلیس و اتحادیه اروپا طی روزهای اخیر وارد امارات شدند تا درباره اجرای تحریم‌ها علیه روسیه با طیفی از کشورهای «شریک» گفتگو کنند.

به گزارش ایلنا، سخنگوی سفارت آمریکا اعلام کرد که نمایندگان ایالات متحده، انگلیس و اتحادیه اروپا طی روزهای اخیر وارد امارات شدند تا درباره اجرای تحریم‌ها علیه روسیه با طیفی از کشورهای «شریک» گفتگو کنند. 

این در حالی است که نگرانی‌ها در مورد کالاهایی که به روسیه صادر می شوند و به طور بالقوه می‌توانند در جنگ مسکو علیه اوکراین استفاده شوند، افزایش یافته است.

وال استریت ژورنال که اولین بار سفر این مقام‌های غربی به امارات را گزارش داد، اعلام کرد که این گفت‌وگوها به عنوان بخشی از «یک فشار جمعی جهانی برای ممانعت از دستیابی روسیه به تراشه‌های کامپیوتری، قطعات الکترونیکی و سایر محصولات به اصطلاح با استفاده دوگانه که کاربردهای غیرنظامی و نظامی دارند»، انجام می‌شود.

یک مقام ارشد اماراتی در پاسخ به پرسشی درباره این موضوع به سی‌ان‌ان گفت «امارات با دوستان و متحدان خود برای رفع هرگونه نگرانی در رابطه با تحریم‌های روسیه همکاری می‌کند».

روسیه پس از تهاجم همه‌جانبه این کشور به اوکراین در سال گذشته میلادی، تحت رگبار تحریم‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی قرار دارد اما بیشتر این محدودیت‌ها تحریم‌های اولیه هستند که فقط در قلمرو کشور تحریم‌کننده قابل اجرا هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز