خبرگزاری کار ایران

سیدحسن نصرالله:

نتانیاهو به دنبال ناتوانی در برابر مقاومت، به اتهام‌زنی علیه ایران متوسل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۱۲۴

دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی گفت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برابر افزایش مقاومت در کرانه باختری و ناتوانی اسرائیل برای مقابله با آن اینگونه وانمود می کند که حوادث کرانه باختری، طرح و نقشه ایران است.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به مناسبت سالگرد آزادسازی منطقه عرسال، سالروز پیروزی بزرگ لبنان بر گروه‌های تروریستی را تبریک گفت.

نصرالله که به مناسبت آزادسازی ارتفاعات عرسال از اشغال گروه تروریستی جبهه‌النصره در سال ۲۰۱۷، سخن می گفت، افزود: گروههای مسلح از خاک لبنان به عنوان پایگاهی برای ارسال خودروهای بمب گذاری شده استفاده می کردند و آنقدر در این زمینه پیش رفته بودند که تهدید کردند به منطقه البقاع نیز پیشروی خواهند کرد و با رسیدن به بیروت حملات بیشتری را تدارک خواهند دید.

وی گفت: گروه‌های مسلح آن زمان به گستره ی وسیعی از خاک لبنان وارده شده و از آن برای حمله به ساکنان و نیروهای امنیتی استفاده می کردند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد، لبنان بخشی از نقشه خلافت تروریست‌های داعش بود و حضور داعش در البقاع و ایجاد پایگاه در آن منطقه، آغازی برای امتداد گستره فعالیت آن بود.

سیدحسن نصرالله گفت: پس از درگیری‌های متعدد در طول سالها توانستیم به پیروزی در برابر آنها دست یابیم.

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه داعش از مرزهای سوریه تا مرزهای عراق و لبنان گسترش یافته بود و نیروهای مقاومت نقشه این گروه تروریستی را خنثی کرد، گفت: اگر داعش می‌توانست تدمر (سوریه) را به قلمون و زبدانی لبنان وصل کند، قطعا کارها بسیار هزینه‌بر و دشوارتر می‌شد. ما درباره یک جنگ در طول چند سال صحبت می‌کنیم از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ تا اینکه این دستاورد حاصل شد. آنچه امروز شاهد آن هستیم، حاصل جانفشانی و مبارزه نیروهای مقاومت است.

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه این جنبش در آن دوران در کنار مردم مناطق عرسال حضور داشت، به خیانت برخی از گروههای سیاسی لبنان اشاره و تأکید کرد: نباید کسانی را فراموش کنیم که نمایندگان گروهها و شخصیتهای سیاسی بودند و نزد افراد مسلح در عرسال رفتند و با آنان نشست خبری برگزار کرده و از آنان اعلام حمایت کردند؛ برخی از آنان حمایتشان سیاسی و رسانه‌ای بود، ولی برخی دیگر پا را فراتر گذاشتند و تأمین مالی و تجهیز تسلیحاتی آنان را بر عهده گرفتند. آنان بر روی باقی ماندن گروههای مسلح و پیروزی آنان و شکست مردم عرسال و حزب الله حساب باز کرده بودند. این، بخشی از جنگ بزرگ در منطقه بود که آمریکاییها مدیریت آن را بر عهده داشتند.

وی ضمن انتقاد از این افراد که خود را مدعی حمایت از حاکمیت لبنان می‌دانند و در عین حال از گروههای تروریستی حمایت کردند، خاطر نشان کرد: این افراد، اراضی لبنان را اشغال کرده بودند و افسران و سربازان و نیروهای امنیتی را کشتند، زندانی کردند و آزار و اذیت کردند، ولی آنان همچنان حامی تروریستها هستند. ما اما تصمیم گرفتیم که در کنار مردم بودیم؛ تصمیمی که اخلاقی، ملی و دینی بود. ما از ارتش لبنان تشکر می‌کنیم که با تجهیزات خود، مانع از گسترش تروریستها شدند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که تروریستها تحت حمایت و مدیریت آمریکا قرار داشتند،‌ گفت: امریکا ارتش لبنان را تهدید کرد که اگر به افراد مسلح در جرود عرسال حمله کند کمک هایش را به ارتش قطع خواهد کرد. دولت نیز به خاطر فشارهای امریکا به ارتش لبنان اجازه حمله به افراد مسلح را نداد.

سیدحسن نصرالله با اشاره به نبرد «القصیر» و آزادسازی قلمون غربی و پس از آن زبدانی که سه مرحله از این جنگ را تشکیل می‌دهد، گفت: در مراحل یک و دو، تمامی مخفیگاه هایی که در آن خودروها بمب‌گذاری می‌شد، از بین رفت. مرحله چهارم هم جنگ بزرگی در داخل اراضی سوریه صورت گرفت که ارتش سوریه هم از حزب الله حمایت کرد. در آن زمان، جنگ به دو بخش تقسیم شد که یک قسمت آن بر عهده ارتش سوریه بود و بخش دیگر، بر عهده ارتش لبنان. این چهار مرحله به شکست تروریستها و اخراج آنان از این منطقه و در نتیجه بازپسگیری کامل اراضی لبنان منجر شد.

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه در آن زمان تعداد نیروهای ما بسیار زیاد بود، ولی مهمات کمی داشتیم و مهمات با تعداد نیرو همخوانی نداشت، خاطر نشان کرد: این پیروزی برآیند معادله ارتش، ملت، مقاومت است و همه مردم لبنان و منطقه شاهد آن بودند. البته حفاری در بلوک ۹ در ترسیم مرزهای دریایی و بازپسگیری میادین گازی و نفتی خود هم نتیجه این معادله است. ما معادله راهبردی دفاعی را معرفی کردیم. البته گروه سیاسی که از افراد مسلح حمایت کرد، خواستار گفت‌وگو درباره راهبرد دفاعی نیست، بلکه همیشه بر خلع سلاح مقاومت تأکید دارد؛ این گروه همیشه در سفارت آمریکا حضور دارد.

وی افزود: آزادسازی اول و پیروزی ژوئیه و آزاد سازی دوم و سوم که چندی پیش در موضوع حفاری در بلوک شماره 9 در بخش مرزهای دریایی لبنان صورت گرفت؛ جملگی نتیجه معادله ارتش، مردم و مقاومت بود. معادله استراتژیک ملی مبتنی بر ارتش و مردم و مقاومت پیروزی های بزرگی را رقم زد.

سیدحسن نصرالله در ادامه خاطرنشان کرد، همواره گفته می شود رژیم صهیونیستی تجاربش را بررسی و در باره آنها تامل می کند اما به نظر می رسد این سخن هم اکنون از سوی مقامات سیاسی و ارتش این رژیم اجرا نمی شود.

مقابله ملت فلسطین با صهیونیست ها از ۷۵ سال پیش آغاز شده است


وی گفت: اسرائیلی ها غافل از این هستند که مقاومت در کرانه باختری یعنی اراده ملت فلسطین و این مردم از ۷۵ سال پیش یعنی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با آنان می جنگند.

توسل نتانیاهو به اتهام‌زنی علیه ایران به دنبال ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین

دبیرکل حزب الله تصریح کرد،‌ نتانیاهو در برابر افزایش مقاومت در کرانه باختری و ناتوانی اسرائیل برای مقابله با آن اینگونه وانمود می کند که حوادث کرانه باختری، طرح و نقشه ایران است.

وی در ادامه همچنین اظهار داشت: از سال ۱۹۸۲ تا امروز ،دشمن اسرائیلی وانمود می کند کسانی که در لبنان می جنگند طرح ایران را اجرا می کنند.

دبیرکل حزب الله با طرح این سواا که آیا ترورها توانستند اراده مقاومت را بلرزانند؟ خاطرنشان کرد،‌ تهدید تروریست ها موجب افزایش حضور در میادین و امیدواری به پیروزی شد و همه گروههای مقاومت در منطقه نیز امیدوار به پیروزی شدند. این تهدیدها موجب نمی شود مقاومت تضعیف شود و عقب نشینی کند بلکه عزم و اراده انان را افزایش می دهد.

هشدار سیدحسن نصرالله به صهیونیست ها درباره هرگونه ترور درخاک لبنان
سیدحسن نصرالله به رژیم صهیونسیتی هشدار داد که ترور هر لبنانی یا فلسطینی، سوری یا ایرانی در خاک لبنان بدون شک با واکنش شدید روبرو خواهد شد و گفت: اجازه نخواهیم داد لبنان به عرصه ترور تبدیل شود و نخواهیم پذیرفت قواعد درگیری های آتی تغییر کند.

وی با اشاره به تهدیدهای مسئولان صهیونیستی مبنی برترور رهبران مقاومت خاطرنشان کرد: آنان گفتند که این ترور می‌تواند در داخل یا خارج از فلسطین اشغالی صورت گیرد. ظاهرا اسرائیل از تجارب گذشته درس نگرفته است. لذا ارتش و مسئولان صهیونیستی همان اشتباهات گذشته را تکرار می‌کنند. اکنون در کرانه باختری که شاهد افزایش قدرت مقاومت هستیم، می‌بینیم که نتانیاهو، ایران را متهم می‌کند اسرائیلیها با این اظهارات، فقط خود را احمق جلوه می‌دهند. آنان فراموش کرده‌اند که ملت فلسطین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با آنان می‌جنگید و حتی اگر [رژیم] شاه هم حکومت را در دست داشت، مردم فلسطین باز هم می‌جنگیدند؛ زیرا این مردم، حق دارند که زندگی کنند.

نصرالله با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در غزه حمایت می‌کند و هیچ گاه آن را رها نکرده است، ولی مقاومت در کرانه باختری، صرفا یک اراده فلسطینی است، تصریح کرد: دشمن صهیونیستی در لبنان هم می‌گفت که مبارزان علیه این رژیم، ابزارهای ایران هستند، ولی نمی‌دانست که مردم لبنان، خودشان به فکر آزادی هستند تا اینکه در سال ۲۰۰۰، آزادی حاصل شد.

وی گفت: دشمن در طول جنگ با مقاومت، ترورهای زیادی در میان فرماندهان ارشد و علما و حتی زنان و کودکان آنان انجام داد، این تهدیدها و حتی عملی کردن آن هم، مقاومت را متوقف نخواهد کرد، بلکه فقط به پافشاری و قدرت بیشتر آن منجر خواهد شد.

دبیر کل حزب الله با تأکید بر اینکه دشمن صهیونیستی باید اعتراف کند که در یک تنگنای تاریخی، موجودیتی و راهبردی قرار دارد که هیچ برون‌رفتی از آن ندارد، تصریح کرد: اگر همه کارشناسان جهان جمع شوند، نخواهند توانست آنان را از این تنگنا خارج کنند، تنها راه حل برای آنان این است که این سرزمین را ترک کنند و آن را در اختیار صاحبان واقعیش قرار دهند. در قبال هر تروری که در اراضی لبنان صورت گیرد و [شهروند] فلسطین، لبنانی یا ایرانی یا سوری را هدف قرار دهد، سکوت نخواهیم کرد، بلکه واکنش محکمیبه آن خواهیم داشت و هرگز نخواهیم پذیرفت که قواعد درگیری تغییر کند.

وی همچنین به وضعیت اسف‌بار اسرای فلسطینی و زندانیان سیاسی بحرینی نیز اشاره کرد و گفت: کابینه متوحش صهیونیست، جنایاتی علیه اسرای فلسطینی انجام می‌دهد. باید به صورت واقعی با اسرای فلسطینی و زندانیان سیاسی در بحرین، اعلام همبستگی کنیم. کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند، باید در قبال این جنایات موضعگیری کنند.

آمریکا فرمانده اصلی جنگ علیه سوریه است/ غارت روزانه نفت سوریه

سیدحسن نصرالله درخصوص تحولات اخیر سوریه نیز گفت: ما از آغاز گفتیم که رخدادهای سوریه، تداوم رخدادهای ۲۰۱۱ است و یک پروژه آمریکایی است که از کشورهای منطقه کمک گرفته است و این کشورها هم با رسانه، پول، سلاح و امکانات به آن کمک کردند. آنان از رخدادهای داخلی سوریه، سوء استفاده کردند. آنان از آغاز به دنبال سرنگونی دولت کنونی سوریه و اشغال و غارت آن بودند. آمریکاییها امروز به صورت روزانه نفت سوریه را غارت می‌کنند. همه گروههای حاضر در شمال و شمال شرق سوریه، وابسته به آمریکا هستند. در واقع فرمانده اصلی جنگ علیه سوریه، آمریکا بود. سفیر وقت آمریکا در دمشق اعتراف کرد که در آن زمان کمیته‌ای برای جنگ علیه سوریه تشکیل شده بود که متشکل از آمریکا و چند کشور عربی بوده است. در این کمیته، تمامی برنامه‌ها برای سرنگونی سوریه، طراحی می‌شد. حتی دو هزار میلیارد دلار در این زمینه هزینه کردند؛ هر چند بایدن می‌گوید که صدها میلیارد دلار هزینه کرده بودند.

وی افزود: آمریکا به بهانه داعش به عراق و سوریه آمد و اکنون هم شرق فرات را اشغال کرده است، تکفیریها و بسیاری از ساده‌لوحانی که به بهانه حمایت از اسلام به سوریه آورده شدند تا بجنگند، صرفا آلت دست‌ بودند. آنان زمانی که دیدند پروژه نظامی شکست خورده و وضعیت سوریه در حال بهبود است، تحریمهای سزار را وضع کردند. لذا به جای آنکه بانیان تحریم سوریه را سرزنش کنند، آدرس غلط می‌دهند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد،‌ آمریکاییها مهمترین میادین گازی و نفتی سوریه را غارت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند دولت سوریه به آن بازگردد. جنگ در شرق فرات فقط با نیروهای دموکراتیک سوریه (وابسته به آمریکا) نیست، بلکه جنگ در این منطقه می‌تواند به یک جنگ منطقه‌ای و بین‌المللی بدل شود. اگر آمریکاییها می‌خواهند خودشان بجنگند، بفرمایند!. این جنگ واقعی، همه معادلات را تغییر خواهد داد.

آمریکا می خواهد یونیفل را تبدیل به جاسوسان اسرائیلی کند

سید حسن نصرالله با اشاره به تحولات داخلی لبنان و فعالیت نیروهای یونیفل تصریح کرد، آمریکاییها می‌خواهند یونیفل را در لبنان تبدیل به جاسوسان اسرائیلی کنند. ما به خاطر مواضع سیاسی رسمی هم مجبوریم که این وضعیت را تحمیل کنیم؛ زیرا برخی حضور یونیفل را منفعتی برای لبنان می‌دانند. آنچه سال گذشته رخ داد که می‌تواند معلول غفلت یا اشتباه باشد. اشتباه این بود که به یونیفل اجازه داده شده بود به دور از ارتش، هر اقدامی که بخواهد انجام دهد. یک گروه مسلح خارجی می‌تواند بدون اجازه ارتش و دولت لبنان هر کاری انجام دهد و در این صورت دیگر حاکمیت چه معنایی دارد؟. امیدواریم که این مسئله اصلاح شود.

وی در ادامه گفت که حزب الله درخصوص ریاست جمهوری آماده گفت‌وگو است، آنان (مخالفان)‌ می‌گویند که ما مخالف گفت‌وگو هستیم، ولی ما هم برای این مسئله التماس نخواهیم کرد. آنان می‌گویند که رئیس جمهور برای دولتی می‌خواهند که با حزب الله مقابله کند، نه دولتی که به دنبال حل مشکل مردم باشد. این افراد، فقط در راستای خدمت به اهداف اسرائیل، کار می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز