خبرگزاری کار ایران

چین:

مذاکره، تنها راه برون‌رفت شبه‌جزیره کره از بحران امنیتی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۲۵۱

نماینده چین در سازمان ملل تاکید کرد که حل پرونده شبه‌جزیره کره منوط به روابط قوی بین ابرقدرت‌ها و محیط اقلیمی پایدار است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «گنگ شوانگ»، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل ‌تاکید کرد که حل مسئله شبه‌جزیره کره منوط به روابط قوی بین کشورهای بزرگ و یک محیط اقلیمی با‌ثبات است. 

وی گفت: «راهکار نهایی برای پرونده شبه‌جزیره کره به تعاملات سالم بین کشورهای بزرگ و یک محیط خوب منطقه‌ای بستگی دارد».

این مقام چینی افزود: «با توجه به پیشینه موضوع شبه‌جزیره مشخص است که تلاش‌های دیپلماتیک در موضوع این منطقه تنها در صورتی مؤثر خواهد بود که کشورهای بزرگ منطقه روابط پایدار و سطح همکاری‌ها را حفظ کنند». 

وی گفت: «در سال‌های اخیر برخی کشورها موضوع شبه‌جزیره را به بهانه‌ای برای تنش‌آفرینی عمدانه، ادغام شبه‌جزیره در استراتژی هند و اقیانوسیه، تقویت ائتلاف‌ها و مشارکت‌ها و افزایش چشمگیر حضور نظامی خود در منطقه تبدیل کرده‌اند که امنیت راهبردی شبه‌جزیره و کشورهای همسایه را به خطر می‌اندازد».

نماینده چین ادامه داد: «چنین اقداماتی که با ذهنیت جنگ سرد مرتبط است، تنها منجر به تحریک تقابل بین بلوک‌ها، تضعیف اعتماد متقابل بین طرف‌ها، خدمت به منافع ژئوپلیتیک آن‌ها خواهد شد و در تضاد با هدف حفظ صلح و ثبات در منطقه و تقویت خلع سلاح هسته‌ای خواهد بود». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز