خبرگزاری کار ایران

سیدحسن نصرالله:

شهید سلیمانی در همه شرایط جنگ ۳۳ روزه با ما بود/ مقاومت در سال ۲۰۰۶ باعث شد که جبهه داخلی صهیونیست‌ها به بخشی از جنگ تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۴۷۹

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی مقاومت لبنانی درجنگ ۳۳ روزه گفت که ۱۷ سال پیش در چنین روزی مردم به تهدیدات رژیم صهیونیستی اهمیتی ندادند و به خانه‌های خود در جنوب لبنان بازگشتند؛ مسأله‌ای که باعث شکست نقشه‌های دشمن شد.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی مقاومت لبنانی درجنگ ۳۳ روزه گفت که ۱۷ سال پیش در چنین روزی مردم به تهدیدات رژیم صهیونیستی اهمیتی ندادند و به خانه‌های خود در جنوب لبنان بازگشتند؛ مسأله‌ای که باعث شکست نقشه‌های دشمن شد.

وی افزود: «وظیفه ماست که شهادت قربانیان در انفجار پاکستان و در بادیه سوریه و در شیراز را تسلیت بگوییم. به نظر می‌رسد تصمیمی آمریکایی برای بازگشت داعش به اقدامات خود در عرصه های متعددی وجود دارد».

دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد که اگر به نتایج جنگ ۳۳ روزه تکیه نمی‌شد، پیروزی‌های بعدی محقق نمی‌شد. پیروزی در این جنگ یک پیروزی تاریخی برای آینده به شمار می‌رود.

سید نصرالله ادامه داد: «از همه مردم و از همه مبارزان و موسسات نظامی و امنیتی و مجروحان و شهدا و محافل رسمی و مردمی و از حمایتهای ایران و سوریه و همدردی جهان اسلام تشکر می‌کنیم».

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود که «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید سپاه قدس ایران در همه شرایط جنگ ۳۳ روزه با ما بود.

وی افزود: «در این جنگ ۳۳ روزه شاهد بودیم که خداوند چگونه از کسانی که ایمان آوردند، دفاع کرد و چگونه وعده الهی در پیروزی محقق شد. صحنه بازگشت کاروان‌های متشکل از خودروها در همه جاده‌ها و مسیرها ، نشان‌دهنده ثبات موضع ملت ما و پایبندی آن‌ها به سرزمین خود و نیز نشان‌دهنده پایبندی قاطع آنان به راهکار مقاومت بود».

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: «از جمله نتایج و دستاوردهای جنگ جولای مشتعل شدن جبهه داخلی اسرائیل بود».

سید حسن نصرالله گفت: «تضمین واقعی حفظ حقوق لبنان و ثروت‌های نفتی آن ، این است که همه عناصر قدرت و در صدر آن مقاومت برای لبنان حفظ شود. آنچه دشمن را از نقض حقوق لبنان و تصرف ثروت های طبیعی این کشور ، بازمی‌دارند ،‌ قدرت لبنان است».

وی ادامه داد: «آنچه مانع می شود که دشمن ثروت‌های طبیعی لبنان را تصرف نکند ، درک این مسأله است که هر گونه تلاشی با واکنش شدید روبه‌رو می‌شود که موجب پشیمانی آن خواهد شد».

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: «وضعیت جبهه داخلی اسرائیل قبل از سال ۲۰۰۶ از هر جنگی به دور بود، اما مقاومت در سال ۲۰۰۶ باعث شد که جبهه داخلی صهیونیست ها به بخشی از جنگ تبدیل شود».

وی افزود: بعد از سال ۲۰۰۶ ، صهیونیست‌ها عنصر چهارمی را به اعتقاد و باور امنیتی خود که مشتمل بر دفاع و حفاظت بود ، اضافه کردند. اسرائیل بعد از جنگ جولای ۲۰۰۶ ناچار شد که به دنبال سامانه‌های دفاع موشکی باشد و تلاش زیادی دراین زمینه به کار گرفت و هزینه های بسیاری را دراین زمینه صرف کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز