خبرگزاری کار ایران

تحلیگر سیاسی عراق:

صهیونیسم با تحریک راست افراطی در سوئد عامل اصلی اهانت به قرآن است/ اقدام اقتصادی مهمترین ضربه به عاملان هتک حرمت قرآن کریم خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۰۴۱

تحلیلگر سیاسی عراق، صهیونیسم را عامل اصلی اهانت به قرآن کریم با تحریک راست افراطی در اروپا دانست.

«محمود الهاشمی» تحلیلگر سیاست خارجی عراق در تشریح زمینه های سیاسی و عوامل روانی عامل هتک حرمت به ساحت قرآن کریم و همچنین واکنش های جهانی به این جنایت در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت که شخصیتی که در ابتدای امر دست به هتک حرمت قرآن و سوزاندن آن زد یعنی «سلوان مونیکا» یک شخصیت غیر عادی است. او متولد استان نینوی در عراق با مذهب مسیحی است که در تحصیل موفق نبود و شخصیت ستیزه‌جویی داشت. چنانکه پدرش نیز در نامهای سرگشاده به مردم از وی تبری جست. مونیکا عقدههای روانی زیادی داشت و زود خشمگین می‌شد؛ وی پس از مدتی به استان اربیل رفت و با سرویس‌های اطلاعاتی صهیونیستی هماهنگ شد. آنها از مونیکا اطلاعات خواستند و او هم به آنها اطلاعات می‌داد. پاداش چنین کاری کمک به او برای سفر به سوئد و اخذ اقامت در این کشور بود. در سوئد نیز احزاب راست افراطی از وی سوء استفاده کردند و سرانجام هم مرتکب جنایت هتک حرمت به ساحت قران کریم شد که با واکنش گسترده‌ای در عراق و سطح جهان مواجه شد و همه مسیحیان در عراق این جنایت را محکوم کردند. 

الهاشمی درباره دلیل همراهی و مجوز پلیس سوئد با تجمع‌های ضد اسلام و قرآن گفت: سوئد یکی از کشورهای باثبات و متمدن است و ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۱۰ درصد آن مسلمان و از بین مهاجران هستند. صهیونیسم هنگامی که دریافت شمار مسلمانان در حال افزایش است و آنها در ساختار جامعه سوئد و همچنین در تصمیم‌گیری‌های سیاسی تأثیرگذار خواهند بود و نفوذ اسلام رو به گسترش است، از احزاب راست خواست که برای جلب توجه افکار عمومی علیه اسلام و مهاجرت و ایجاد بحران بین جوامع اسلامی و کشورهای غربی دست به جنایت سوزاندن قرآن کریم بزنند. به همین دلیل نهاد قضائی سوئد و پلیس این کشور تسلیم احزاب راست شدند و مجوز هتک حرمت قرآن را صادر کردند.  

وی گفت: حادثه سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن کریم برای نخستین بار رخ نداده است و این کتاب مقدس بارها و در قرون مختلف تاکنون مورد اهانت قرار گرفته است. حتی پادشاهان مسیحی که در سال ۱۴۹۲ غرناطه را تصرف کردند و مسلمانان را بیرون راندند، یک و نیم میلیون نسخه از قرآن کریم را آتش زدند. بنابراین مسلمانان نگران از بین رفتن قرآن و نسخ آن نیستند، چرا که کشورهای اسلامی سالانه میلیون‌ها نسخه را به طور خاص چاپ و توزیع می‌کنند. آنها به این آیه شریفه ایمان دارند که: «لاَ تُحَرِّکْ بِهِ لِسَانَکَ لِتَعْجَلَ بِهِ *إِنَّ عَلَیْنَا جَمْعَهُ وَقرآنهُ * فَإِذَا قرآناهُ فَاتَّبِعْ قرآنهُ *ثُمَّ إِنَّ عَلَیْنَا بَیَانَهُ».  

الهاشمی ادامه داد: درباره تجاوز به ارزش‌های دین اسلام باید گفت با توجه به اینکه قرآن یکی از نمادهای اسلام و در مقام قانون اساسی این دین است، سوزاندن نسخه‌های این کتاب مقدس در این زمان فراتر از واکنشی است که ممکن است در ادوار تاریخ رخ داده باشد و در حال حاضر پروژه‌ای به شمار می رود که توسط یک سازمان و با امکانات بالا حتی در سطح جهانی سازماندهی شده است. این پروژه که توسط صهیونیسم جهانی رهبری می‌شود، سه دهه پیش آغاز شد و مدعی است که جهان باید  تحت سلطه رهبرانی باشد که با مفاد «پروتکل‌های صهیون» مطابقت دارند. این پروتکل صهیون می‌گوید که در طرح های صهیونیسم توجه بر ضرورت‌ها و منافع بر امور خیر و اخلاقی مقدم است و ارجحیت دارد.

این تحلیگر عراقی گفت: حال این پرسش مطرح می‌شود که منافع چیست؟ طبق میراث ادعایی صهیونیست‌ها، آنها وارث جهان هستند و تا زمان تحقق هدف آنها، جهان باید بدون ارزش و عاری از هرگونه تقدس زندگی کند و بنابراین آنها برای هدایت بشر در اولویت هستند. 

ظهور جناح راست در اروپا بخش مهمی از پروژه صهیونیستی جهانی برای ایجاد و رشد افراط گرایی، هرج و مرج و نفرت به شمار می رود. مروری کوتاه بر همه نقاط اروپا در دنیای امروز از شمال این قاره گرفته تا جنوب آن و از شرق تا غرب نشان دهنده ظهور و رشد احزاب راست افراطی در شکل ها و ساختارهای مختلف است. پوپولیسم، محافظه کاران تندرو با ریشه های نئوفاشیستی و دیگر احزاب راست افراطی که تا حدودی محبوبیت هم کسب کرده‌اند در سایه تبلیغات گسترده رسانه‌ها به دنبال ایجاد نفرت علیه مسلمانانی هستند که تعداد آنها در آمریکا و اروپا رو به افزایش است تا جایی که افراطی‌ها در دانمارک شعار «نه به اسلامی‌سازی دانمارک» را سر می‌دهند.  دلیل نفرت علیه مسلمانان نیز این است که آنها در مبارزه سخت‌تری در مقابله با پروژه صهیونیستی هستند. 

وی درباره اقدامات دیپلماتیک یا تنبهی عراق علیه عامل هتک حرمت به قرآن کریم گفت: 

به نظر می‌رسد که عراق خشمگین‌ترین کشور از جنایت مونیکا در سوزاندن قرآن کریم است. واکنش‌ها گسترده بود، به گونه‌ای که تعداد مقالات نویسندگان و تحلیل‌گران سیاسی در این زمینه به ده‌ها مورد رسیده است و همه محافل دینی این جنایت را محکوم کرده‌اند. تظاهرات گسترده‌ای در تمام استان‌های عراق برگزار و سفیر سوئد اخراج شد و شدید‌ترین لحن این محکومیت در نامه آیت‌الله سیستانی به سازمان ملل مشاهده شد و بزرگ‌ترین جلوه آن اعتراض مسلمانان و زائران در مراسم عزای روز عاشورا همراه با حمل نسخه‌هایی از قرآن بود. نهاد قضائی عراق نیز  از دولت سوئد خواسته است تا سیلوان مونیکا را برای محاکمه به عراق مسترد کند. 

الهاشمی درباره سطح واکنش های جهانی به این جنایت گفت: واکنش‌های جهانی هنوز بسیار کمتر از سطح جنایتی است که علیه قرآن کریم انجام شده است. همچنان نسخه‌هایی از قرآن کریم در سوئد و سایر کشورها به بهانه آزادی بیان سوزانده می‌شود اما هیچ قطعنامه‌ای از سوی سازمان ملل یا کشورهای مرتبط برای جلوگیری از این گونه اعمال که نفرت‌انگیز و بحران‌ساز در بین ادیان و جامعه است، صادر نشده است.

وی تاکید کرد که اگر کشورها (منظورم کشورهای اسلامی است) واقعا می‌خواهند مانع چنین تجاوزهایی شوند، باید تصمیمات اقتصادی بگیرند، زیرا هیچ ضربه‌ای به اندازه ضربه اقتصادی از جمله تحریم کالاها و شرکت‌ها، این رژیم‌های سرمایه‌داری را از پای در نمی‌آورد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز