خبرگزاری کار ایران

پوتین:

روسیه به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی پایبند است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۲۵۰

رئیس‌جمهوری روسیه بر پایبندی کشورش به ادامه توسعه روابط با کشورهای افریقایی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه بر پایبندی کشورش به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، پویایی تجارت و سرمایه‌گذاری در این کشورها و کمک به آنها در مبارزه با فقر تاکید کرد.

پوتین در مجمع اقتصادی و انسانی روسیه و آفریقا در پترزبورگ گفت: «همکاری با آفریقا در سال‌های اخیر به سطح جدیدی رسیده است و روسیه قصد دارد این همکاری را برای تحریک تجارت و سرمایه‌گذاری و کار و همچنین حل برخی مشکلات از جمله مبارزه با فقر، تضمین امنیت غذایی و مبارزه با تغییرات آب و هوا توسعه دهد». 

وی همچنین تاکید کرد که روسیه همچنان به کشورهای آفریقایی برای تقویت حاکمیت و مشارکت فعال در حل و فصل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی کمک خواهد کرد. 

پوتین گفت: «طبیعتا ما به هر شکل ممکن به شرکای آفریقایی برای تقویت حاکمیت ملی و فرهنگی کشورهایشان و توسعه مشارکت آنها در حل مسائل منطقه و جهان کمک خواهیم کرد».

وی با اشاره به اینکه آفریقا امروز به یکی از قطب‌های جهان چند قطبی تبدیل شده است، بر حمایت مسکو از اهداف کشورهای آفریقایی برای ثبات و پیشرفت اجتماعی و اقتصادی تاکید کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز