خبرگزاری کار ایران

هشدار وزیر خارجه آلمان درباره استفاده از بودجه اجتماعی برای حمایت از اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۶۶۶

وزیر خارجه آلمان نسبت به استفاده از بودجه اجتماعی برای حمایت از اوکراین هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «آنالنا بربوک»، وزیر خارجه آلمان درباره به خطر انداختن بودجه رفاه اجتماعی برای حمایت از اوکراین هشدار داد.

بربوک گفت: «اینجا در آلمان برای کسی که پول کمی داشته باشد، سودی نخواهد داشت. این کار به مفهوم تمسخر مردم اوکراین نیز خواهد بود». 

وزیر خارجه آلمان در واکنش به این موضوع که حمایت از اوکراین در سایه وجود تورم در آلمان و عدم توان برخی خلانواده‌ها برای امرار معاش در تابستان گفت: «این موضوع به نظر من خیلی دردناک است».

وی در عین حال در ادامه با تاکید بر اینکه دو موضوع ارتباطی با یکدیگر ندارند، افزود: «صرف اینکه جنگ روسیه بر آلمان اثر گذاشته است، ما نمی‌توانیم حوادث اوکراین را نادیده بگیریم. جنگ نه تنها عامل مرگ و میر در اوکراین است، بلکه عامل رکود در اروپا نیز شده است».

وزیر خارجه آلمان افزود: «‌من خطاب به همه کسانی که در حال حاضر خواستار اقدام برای مقابله با تورم هستند، می‌گویم: به همین دلیل است که این جنگ تجاوزکارانه روسیه باید متوقف شود». 

وی همچنین نسبت به عملیات گسترده مین گذاری روسیه در منطقه جنگی اوکراین ابراز نگرانی کرد و گفت: «این غیر قابل باور است. این بدان مفهوم است که ما به موادی نیاز داریم که از روی این کمربند مین عبور داده شوند تا بتوان افراد محبوس شده در داخل آن را آزاد کرد».

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که اکنون مذاکرات محرمانه‌ای در حال انجام است تا مشخص شود چه اقداماتی برای حل این مشکل می‌توان انجام داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز