خبرگزاری کار ایران

استقرار نیروهای مرزبانی عراق در مرز با ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۵۲۳

وزارت کشور عراق از استقرار نیروهای مرزبانی در مرزهای خود با ایران خبر داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از واع،‌ وزارت کشور عراق روز گذشته -جمعه- با تایید بازگشایی تیپ ۲۱ مرزبانی استان سلیمانیه در خط صفر عراق-ایران از نصب ده‌ها برجک و دوربین و تدوین طرحی برای تاسیس پاسگاه‌های مرزی خبر در این منطقه خبر داد. 

«سعد معان»، مدیر روابط و رسانه وزارت کشور عراق گفت: «به دستور فرمانده کل قوا و با تلاش و پیگیری وزارت کشور هماهنگی‌های لازم با اقلیم کردستان برای بازگشایی تیپ ۲۱ مرزبانی استان سلیمانیه در مرز ایران  انجام شده است.»

وی افزود: «۵۰ برج بتنی و ۴۰ دوربین نصب شده و ساخت ۴۷ پاسگاه مرزی در خط صفر عراق-ایران نیز به زودی آغاز خواهد شد. این اقدام در چارچوب عملیات کنترل مرزها انجام می‌شود». 

این مقام عراقی ادامه داد: «هفته آینده مرکز مانیتورینگ دوربین‌های مرزی با ۱۳۰ دوربین آغاز به کار خواهد کرد. این دوربین‌ها امکان نظارت از منطقه سنجار و مرزهای عراق و سوریه  را فراهم می‌کنند». 

کابینه عراق پیش از این تصمیم به اختصاص مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیارد دینار به وزارت کشور برای ایجاد پست‌های مرزی در مرز عراق و ایران در اقلیم کردستان به منظور جلوگیری از نفوذ و قاچاق گرفته بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز