خبرگزاری کار ایران

جنت یلن:

روابط اقتصادی آمریکا و چین نباید تحت تاثیر گرایش‌های امنیت ملی واشنگتن قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۴۸۴

وزیر خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد که روابط اقتصادی کشورش با چین نباید تحت تاثیر گرایش‌های امنیت ملی واشنگتن قرار گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «جنت یلن»، وزیر خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد که روابط اقتصادی کشورش با چین نباید تحت تأثیر دستورالعمل‌های واشنگتن در حفاظت از امنیت ملی قرار گیرد.

یلن امروز -شنبه- در دیدار با «هی لیفنگ»، معاون نخست‌وزیر چین در پکن گفت: «ایالات متحده به اقدامات هدفمند برای حفاظت از امنیت ملی خود ادامه خواهد داد، اما این موضوع نباید بر روابط اقتصادی و مالی با چین تاثیر منفی داشته باشد».

وی در ادامه افزود: «در چارچوب چشم‌انداز دشوار اقتصاد جهانی دو ابر اقتصاد جهان باید از نزدیک با یکدیگر ارتباط داشته و درباره نحوه پاسخ به چالش های مختلف تبادل نظر کنند، زیرا چنین ارتباطی می‌تواند به هر دو طرف کمک کند تا وضعیت اقتصاد جهانی را به طور کامل درک کنند و تصمیمات بهتری برای تقویت اقتصاد خود اتخاذ کنند». 

یلن گفت: «آمریکا و چین باید تلاش کنند تا یک رابطه رقابتی اقتصادی سالم برقرار کنند که محدود به رویکرد برنده و بازنده نباشد، بلکه مبتنی بر مجموعه‌ای از قوانین منصفانه باشد و اگر در طول زمان نگرانی‌هایی ایجاد شد، به طور مستقیم مطرح خواهیم کرد». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز