خبرگزاری کار ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

هنوز شواهدی از وجود مواد منفجره در نیروگاه زاپوریژیا پیدا نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۸۱۹

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که بازرسان هسته‌ای سازمان ملل مستقر در نیروگاه اتمی زاپوریژیا در اوکراین که تحت کنترل روسیه است، هنوز هیچ نشانه‌ای از وجود مین یا مواد منفجره در این نیروگاه را مشاهده نکرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بازرسان هسته‌ای سازمان ملل مستقر در نیروگاه اتمی زاپوریژیا در اوکراین که تحت کنترل روسیه است، هنوز هیچ نشانه‌ای از وجود مین یا مواد منفجره در این نیروگاه را مشاهده نکرده‌اند.
این نهاد در عین حال تأکید کرد که برای اطمینان بیشتر به دسترسی سطح بالاتری نیاز دارد.

در این بیانیه همچنین آمده است که کارشناسان آژانس انرژی اتمی در روزها و هفته‌های اخیر بخش‌هایی از تأسیسات اتمی زاپوریژیا از جمله برخی از بخش‌های محیطی حوضچه خنک‌کننده بزرگ را بررسی کرده‌اند ولی تا کنون هیچ نشانه‌ای از مین یا مواد منفجره مشاهده نشده است. 

روسیه و اوکراین روز سه‌شنبه یکدیگر را به طرح‌ریزی برای حمله به بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا متهم کردند؛ جایی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها درباره وقوع فاجعه احتمالی ناشی از درگیری‌های نظامی نزدیک هشدار داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز