خبرگزاری کار ایران

دفاع ترامپ در برابر اتهام‌های مرتبط با نگهداری اسناد محرمانه

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۴۰۷

رئیس جمهور پیشن آمریکا دلیل نگهداری اسناد محرمانه را توضیح داد.

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس نیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که با اتهام سوء استفاده از اسناد محرمانه مواجه است، در دفاع از خود توضیح داد که سرگرم شدن او به امور دیگر  مانع از مرتب کردن این اسناد شد که با وسایل شخصی او مختلط شده است.

ترامپ در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت که وقتی در ژانویه ۲۰۲۱ به سرعت کاخ سفید را ترک کرد، وسایل شخصی او با اسناد محرمانه دولتی آمیخته شد.

وی افزود: «خیلی با عجله خارج شدم ، اما افرادی آنها را طبقه بندی کردند و سپس ما رفتیم. من لباس‌ها و انواع وسایل شخصی و چیزهای زیادی را در آنجا داشتم. من حق نگه داری این جعبه‌ها را داشتم».

ترامپ در پاسخ به این پرسش که چرا در زمان درخواست مقام‌های کشور این اسناد را تحویل نداده است، گفت: «من باید صندوق‌ها را بررسی  و همه وسایل شخصی خودم را جدا می‌کردم من نمی‌خواهم آن وسایل را برگردانم حتی در حال حاضر.  همان طور که دیدید من تا حدی سرم شلوغ بوده است». 

وی گفت: «این اطلاعات محرمانه است. آیا به نظر شما من به عنوان رئیس جمهور می‌توانستم آن را از حالت محرمانه خارج کنم ؟ اکنون نمی‌توانم». 

ترامپ درباره فایل صوتی منتشر شده در جولای ۲۰۲۱ در جریان دیدار با یک نویسنده، ناشر و دو تن از کارکنانش درباره یک سند ما فوق سری گفت:‌ «آنچه من به دیگران نشان دادم، محرمانه نبود، من کپی مقالات روزنامه‌ها و نسخه هایی از مجلات را همراه خود داشتم». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز