خبرگزاری کار ایران

تلگراف:

ماکرون نمی‌خواهد بن والاس دبیر کل ناتو شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۷۵۴

روزنامه تلگراف در گزارشی نوشت که رئیس جمهور فرانسه به دنبال ممانعت از انتخاب وزیر دفاع انگلیس برای سمت دبیر کل ناتوست.

به گزارش ایلنا به نقل از تلگراف، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه در تلاش است تا از انتخاب «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس به عنوان دبیرکل بعدی ناتو جلوگیری کند، زیرا این کشور از اتحادیه اروپا خارج شد.

این گزارش در پی درز اطلاعاتی مبنی بر اینکه وزیر دفاع انگلیس جانشین احتمالی «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو پس از پایان ماموریت او در پاییز امسال خواهد بود، ‌منتشر شده است.

تلگراف نوشت که مقام های فرانسوی به همکاران خود در ناتو گفته اند که می‌خواهند دبیر کل ناتو از اتحادیه اروپا باشد. 

این روزنامه انگلیسی به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «بسیاری از کشورها به ویژه فرانسه اصرار دارند که دبیرکل بعدی ناتو باید از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشد». 

به نوشته این روزنامه، این گام بخشی از تلاش فرانسه برای استقلال نظامی اتحادیه اروپا و وابستگی کمتر  به واشنگتن در زمینه امنیت است.

تلراف نوشت که مقام های فرانسوی نسبت به وضعیت نیروهای مسلح انگلیس به دلیل کاهش بودجه ابراز نگرانی کرده اند در حالی که ماکرون قبلاً اعلام کرده بود که «فرانسه تا سال ۲۰۳۰ هزینه‌های نظامی را به بیش از یک سوم افزایش خواهد داد.

ماکرون مدت‌هاست که تاکید می کند انگلیس باید به دلیل خروج از اتحادیه اروپا مجازات شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز