خبرگزاری کار ایران

فیصل المقداد:

سوریه آماده ارتقای روابط با عربستان در همه سطوح است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۱۳۲

وزیر خارجه سوریه بر امادگی دمشق برای همکاری با ریاض در همه زمینه ها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «فیصل المقداد»، وزیر خارجه سوریه با اعلام آمادگی سوریه برای همکاری با عربستان سعودی در همه زمینه ها تاکید کرد: «ما از حضور در عربستان خوشحالیم. فعالیت‌های بسیار بزرگی وجود دارد که در آن هزاران شهروند عرب در مجمع عربی و چینی شرکت می‌کنند. ما از این نقش موثر عربستان و اهدافی که رهبری آن برای تقویت و استحکام روابط بین کشورهای عربی و کشورهای جهان وضع کرده است، تقدیر می‌کنیم و آماده همکاری در زمینه‌های مختلف هستیم». 

المقداد با اشاره به اینکه سوریه و عربستان اکنون در حال رایزنی برای تعیین سفرای دو کشور هستند، تاکید کرد: «سفیر جدید باید رشد روابط سوریه و عربستان برای رسیدن به مرحله یکپارچگی در همه سیاست‌های عربی و خارجی را تضمین کند». 

وی در پاسخ به پرسشی درباره بازگشایی زودهنگام سفارت دمشق در ریاض گفت: «چند لحظه پیش از سفارت سوریه در ریاض آمدم، البته ۱۲ سال تعطیلی بر آن اثر گذاشته است. سفارت عربستان در دمشق تقریبا آماده است، اخیرا هیئتی از عربستان سعودی در دمشق حضور داشتند، آنها از همکاری سوریه برای فعالیت مجدد سفارت راضی هستند و ما نیز  به سهم خود آماده کمک برای بازگشایی سفارت عربستان در سریعترین زمان ممکن هستیم». 

وی ادامه داد: «ما به دنبال تعیین سفیر در هر دو کشور هستیم، برای تضمین این روابط باید یک سفیر خوب را تعیین کنیم که در همه سیاست‌های عربی و خارجی دو کشور را به سمت تکامل ارتقا دهد». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز