خبرگزاری کار ایران

برگزاری بزرگترین رزمایش هوایی مشترک بین کشورهای ناتو و ژاپن

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۷۸۹

کشورهای ناتو و ژاپن بزرگترین رزمایش هوایی در تاریخ این ائتلاف نظامی را آغاز می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین،‌ کشورهای ناتو امروز –دوشنبه- مهمترین رزمایش هوایی خود را با هماهنگی آلمان و با هدف به نمایش گذاشتن اتحاد اعضا در برابر تهدیدهای احتمالی به ویژه روسیه آغاز می‌کنند.

رزمایش «دفاع هوایی ۲۳» تا ۲۳ ژوئن ادامه خواهد داشت و حدود ۲۵۰ هواپیمای نظامی از ۲۵ کشور عضو و شریک ناتو از جمله ژاپن و سوئد در آن مشارکت خواهند کرد. 

همچنین بیش از ده  هزار نفر در این رزمایش‌ها شرکت می‌کنند که هدف آن تقویت هماهنگی و محافظت در برابر پهپادها و موشک‌های کروز در صورت حمله به شهرها، فرودگاه ها یا بنادر واقع در سرزمین‌های محیط به اقیانوس اطلس است.

ژنرال «اینگو گرهارتز»، فرمانده نیروهای هوایی آلمان گفت که ایده این رزمایش در سال ۲۰۱۸ در پاسخ به الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ مطرح شد اما به طور خاص هیچ طرفی را هدف قرار نمی‌دهد.

گرهارتز با تاکید بر اینکه ناتو مصمم است از هر وجب خاک خود دفاع کند، افزود: «ما یک ائتلاف دفاعی هستیم و این رزمایش‌ها نیز بر همین اساس برنامه ریزی شده است».

این در حالی است که «امی گاتمن»، سفیر ایالات متحده در آلمان تاکید کرد که یکی از اهداف این رزمایش‌ها ارسال پیام به روسیه است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز