خبرگزاری کار ایران

مقام‌های روسیه:

مسکو به حمایت از اسد ادامه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۸۷

نمایندگان روسیه بر اهمیت تلاش‌های دولت سوریه و مخالفان در راستای ایجاد وحدت و مقابله با گروه‌های تروریستی که فعالیت‌هایشان نه تنها آینده سوریه بلکه ثبات منطقه را نیز تهدید می‌کند، تاکید کردند.

مقام‌های وسیه خطاب به آمریکا گفتند که به حمایت از «بشار اسد» رییس‌جمهوری سوریه در برابر شورشیان مورد حمایت کشورهای خارجی ادامه می‌دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از پرس تی‌وی، این سخنان در دیدار دیپلمات‌های عالی‌رتبه روسیه و «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا در مسکو مطرح شد.

شرمن پس از دیدار با «میخائیل بوگدانوف» و «گنادی گاتیلوف» معاونان وزیر خارجه روسیه در جمع خبرنگاران صحبت نکرد اما وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این دو دیپلمات روس در این نشست به شرمن گفتند که شبه‌نظامیان مورد حمایت خارج تهدیدی برای آینده سوریه و ثبات منطقه به شمار می‌روند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «نمایندگان روسیه بر اهمیت تلاش‌های دولت سوریه و مخالفان در راستای ایجاد وحدت و مقابله با گروه‌های تروریستی که فعالیت‌هایشان نه تنها آینده سوریه بلکه ثبات منطقه را نیز تهدید می‌کند، تاکید کردند.»

سفر شرمن به مسکو تنها چند روز پیش از دیدار حساس «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «سرگئی لاوروف» همتای روس وی در پاریس که قرار است برای بررسی کنفرانس آتی ژنو ۲ برگزار شود، صورت گرفت.

به گفته مقام‌های روسیه، لاوروف و کری دوشنبه آینده نیز با حضور «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه نشست مشترکی را در پاریس برگزار خواهند کرد.

برپایی کنفرانس ژنو ۲ که با هدف یافتن یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه برگزار خواهد شد، قرار است در دو بخش صورت گیرد. نشست افتتاحیه این کنفرانس ۲۲ ژانویه در شهر «مونترو» سوئیس برگزار خواهد شد و سپس ادامه این کنفرانس ۲۴ ژانویه به دفتر سازمان ملل در ژنو منتقل می‌شود.

از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه در مارس ۲۰۱۱ تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم این کشور کشته شده‌اند و هشت میلیون نفر دیگر نیز آواره شده‌اند که دو میلیون نفر از آنها به عنوان پناهجو به کشورهای همسایه وارد شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز