خبرگزاری کار ایران

واکنش پکن به سفر «لیز تراس» به تایوان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۴۲۳

پکن سفر نخست وزیر پیشین انگلیس به تایوان را یک کمدی درباره استقلال این جزیره توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از  نووستی، «ما شایوگوانگ»، سخنگوی دفتر امور تایوان در دولت چین سفر «لیز تراس»، نخست وزیر پیشین انگلیس به تایوان را یک کمدی درباره استقلال این جزیره توصیف کرد.

وی در واکنش به این سفر گفت: «همان طور که می‌بینید، حزب پیشروی دموکرات در تایوان پول مالیات‌دهندگان عادی را برای  برخی از سیاستمداران بازنشسته ضد چین هزینه می کند تا آنها با کمک عوامل خارجی کمدی استقلال تایوان را بازی کنند».

این مقام چینی تاکید کرد: «این واقعیت که تایوان بخشی از چین است را تغییر نخواهد کرد و وضعیت بین‌المللی اصل چین واحد را متزلزل نمی‌کند».

وی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های برخی رسانه‌های تایوانی، تراس از سوی بنیاد مبادلات تنگه به تایوان دعوت شده است، گفت: «حزب پیشروی تایوان اخیراً برخی فعالیت ها را در تعامل با خارج از طریق این نهاد انجام داده است و با او برخورد تنبیهی کرده‌ایم، در صورت صحت گزارش‌ها می‌توانیم اقدامات جدیدی اتخاذ کنیم». 

خبرگزاری مرکزی تایوان پیشتر گزارش داده بود که لیز تراس، عصر روز سه شنبه در یک سفر ۵ روزه وارد این جزیره شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز