خبرگزاری کار ایران

دعوت وزیر خارجه تشکیلات خودگردان از دبیر کل سازمان ملل برای سفر به اراضی فلسطینی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۶۱۲

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دبیر کل سازمان ملل را به بازدید از اراضی فلسطین دعوت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «ریاض المالکی»، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه نشست شورای امنیت با «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل در مقر سازمان در نیویورک دیدار کرد. 

المالکی در این دیدار از گوترش برای بازدید از سرزمین‌های فلسطین دعوت کرد.

وی از دبیرکل سازمان ملل خواست در راسای انجام مسئولیت‌هایش در قبال ملت فلسطین و حقوق آنها از فلسطین بازدید و از نزدیک اوضاع را مشاهده و بررسی کند.

المالکی در این دیدار گوترش را در جریان تحولات قرار داده و تصویری از تجاوزهای مکرر اسرائیل به مقدسات اسلامی و مسیحی در فلسطین و محاصره مستمر تعدادی از شهرهای فلسطین ارائه کرد. 

در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات آمده است: «المالکی بر اهمیت حمایت از مردم فلسطین و لزوم اجرای قطعنامه های شورای امنیت به ویژه قطعنامه ۹۰۴ و قطعنامه ‌ای مجمع عمومی و همچنین لزوم تنها نگذاشتن مردم فلسطین در کنار جنایتکاران اسرائیلی تاکید کرد». 

طبق این بیانیه، گوترش نیز حمایت خود را از حقوق مسلم مردم فلسطین و در صدر آن ها تعیین سرنوشت و زندگی در امنیت در کشور مستقل و پایدار خود اعلام کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز