خبرگزاری کار ایران

توافق سه‌جانبه ژاپن، آمریکا و کره جنوبی برای برگزاری رزمایش نظامی دوره‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۹۱۷

ژاپن، آمریکا و کره جنوبی برای برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک به طور دوره‌ای در راستای مقابله با تهدیدهای پیونگ‌یانگ توافق کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن توافق کردند که به طور دوره‌ای رزمایش‌های دفاعی ضد موشکی و ضد زیردریایی برای مقابله با تهدیدهای فزاینده کره شمالی برگزار کنند.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که این توافق در جریان مذاکرات سه جانبه دفاعی روز گذشته -شنبه- در بحبوحه تنش‌های ناشی از آزمایش‌های تسلیحاتی اخیر پیونگ‌یانگ از جمله موشک بالستیک قاره‌پیمای «هواسونگ-۱۸» حاصل شده است.

در بیانیه مشترک آمده است: «سه طرف درباره سازماندهی رزمایش‌های دفاع موشکی و ضد زیردریایی برای بازدارندگی و پاسخ به تهدیدهای هسته‌ای و موشکی کره شمالی گفت‌وگو کردند».

در این نشست سه جانبه همچنین راه‌های از سرگیری رزمایش‌های سه‌جانبه از جمله رزمایش‌های دریایی و ضد دزدی دریایی با هدف حفظ صلح و ثبات در منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سئول، توکیو و واشنگتن در این بیانیه آنچه را که نقض مکرر قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، تحریکات هسته‌ای و موشکی و حمل و نقل غیرقانونی از طریق کشتی توسط کره شمالی خوانده‌اند، محکوم کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز