خبرگزاری کار ایران

تلاش مقام‌های آمریکایی برای شناسایی منبع افشای اسناد محرمانه

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۱۶۹

رویترز از تلاش مقام‌های آمریکایی برای شناسایی منبع افشای اسناد محرمانه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام های ایالات متحده تلاش فراوانی برای یافتن منبع افشای اسناد نظامی و اطلاعاتی فوق سری که در اینترنت منتشر شده و شامل جزئیاتی از جمله موارد مربوط به پدافند هوایی اوکراین و سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) است، انجام می‌دهند.

کارشناسان امنیتی غربی و مقام های آمریکایی اعلام کردند که احتمالا شخصی از ایالات متحده پشت این افشاگری قرار داشته باشد.

این مقام ها تاکید کردند که طیف گسترده ای از موضوعات در این اسناد که جنگ اوکراین، چین، خاورمیانه و آفریقا را پوشش می دهد، نشان می دهد که این اسناد توسط یک شهروند آمریکایی به بیرون درز پیدا کرده است نه عناصر کشورهای متحد.

«مایکل مالروی»، یکی از مقام های ارشد سابق پنتاگون به رویترز گفت: «در حال حاضر تمرکز بر این است که این افشاگری از ایالات متحده انجام شده است، زیرا بسیاری از این اسناد فقط در اختیار این کشور بوده است.

مقام های آمریکایی اعلام کردند که تحقیقات در این زمینه در مراحل اولیه است و مسئولان دولتی در این کشور این احتمال را رد نکرده‌اند که عناصر طرفدار روسیه در پشت این افشاگری که به عنوان یکی از خطرناکترین نقض‌های امنیتی از زمان افشای ویکی‌لیکس در سال ۲۰۱۳ تلقی می‌شود، قرار داشته باشند.

سفارت روسیه در واشنگتن و کرملین به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این زمینه پاسخ نداده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز