خبرگزاری کار ایران

تصویب عدم عزل نتانیاهو در کنست اسرائیل در بحبوحه اعتراض های سراسری

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۷۴۴

کنست اسرائیل در بحبوحه اعتراض های سراسری به قانون عدم عزل نتانیاهو رای می دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از عرب ۴۸، کنست اسرائیل امروز –چهارشنبه-  در بحبوحه تظاهرات و اعتراض های سراسری به قانون عدم عزل «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی رای می دهد. 

کنست در حال بررسی پیش نویس قانونی است که توسط «اوفیر کاتز»، رئیس ائتلاف دولتی با مشارکت سران احزاب ائتلاف برای جلوگیری از برکناری نتانیاهو ارائه شده است.

این لایحه در حالی در قرائت مقدماتی به رای گذاشته و تصویب می شود که دیوان عالی در تلاش برای برکناری نتانیاهو از سمت خود به دلیل محاکمه فساد مالی است.

انتظار می‌رود همزمان با مذاکرات و بحث‌های کنست درباره لایحه جلوگیری از برکناری نتانیاهو، تظاهرکنندگان علیه طرح تضعیف دستگاه قضا به رهبری «یاریو لوین»، وزیر دادگستری این رژیم در ده‌ها نقطه تجمع کنند و روز ناآرامی را رقم بزنند. 

کنست همچنین در قرائت مقدماتی پیش نویس قانون اعدام اسرا را که روز یکشنبه توسط کمیته حقوقی وزیران رژیم صهیونیستی تصویب شد و مقتضی مجازات اعدام برای اسرای فلسطینی است را تصویب می کند.  

لایحه ممانعت از برکناری نتانیاهو با هدف محدود کردن اختیارات مشاور قضایی دولت، «گالی بهاراو مایارا» و ممانعت از او برای بررسی امکان برکناری نتانیاهو و اعلام ناتوانی او از انجام وظایفش که به مفهوم برکناری او از سمتش است، ارائه شده است. 

این لایحه مشاور قضایی دولت و امکان او برای اعلام ناتوانی نخست‌وزیر از ادامه وظایفش را جز در صورت رای حداقل ۹۰ نماینده کنست و یا وجود دلایل مبتنی بر عدم سلامت جسمی و روانی او محدود می کند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز