خبرگزاری کار ایران

ریابکوف:‌

روسیه قادر به کنترل امکانات هسته‌ای آمریکاست

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۱۳۵

معاون وزیر خارجه روسیه بر توانایی کشورش برای کنترل امکانات هسته‌ای آمیکا پس از تعلیق معاهده استارت نو تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه امروز -چهارشنبه- تاکید کرد که ابزارهای کنترل فنی کشور این اجازه را می دهد تا پس از تعلیق تبادل اطلاعات با واشنگتن بر اساس معاهده «استارت نو»، امکان نظارت مطمئن بر قابلیت‌های هسته‌ای در ایالات متحده را فراهم می‌کند.

ریابکوف گفت:  «با امکانات فنی داخلی می‌توان ارزیابی نسبتا قابل اعتمادی از آنچه اتفاق می‌افتد، ارائه داد. علاوه بر این، ما در ردیابی آنچه در این زمینه در ایالات متحده اتفاق و کشورهای دیگر رخ می‌دهد،‌ دارای تجربه هستیم. البته این شبیه اشتراک‌گذاری اطلاعات در چارچوب توافق نیست، اما شرایط به طور اساسی تغییر کرده است و بنابراین ما بر اساس آنچه در دسترس است، اقدام خواهیم کرد».

وی افزود: «قطعا خط‌مشی و تصمیم‌‌گیری‌های لندن و پاریس را در این زمینه با توجه ویژه‌ای دنبال خواهیم کرد چرا که این تصمیم‌ها را دیگر نمی‌توان از نظر تئوری به دور از گفت و گوهای روسیه و آمریکا درباره تسلیحات هسته ای در نظر گرفت».

ریابکوف گفت: «در حال حاضر مذاکراتی در این زمینه با آمریکا نداریم و مشخص نیست که آیا از سر گرفته می‌شود یا خیر اما از نقطه نظر برنامه‌ریزی نظامی و تحلیل وضعیتی که روسیه برای تامین امنیت خود تلاش می‌کند، نمی‌توان ازتوانمندی های فرانسه و انگلیس غافل بود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز