خبرگزاری کار ایران

هشدار مقام پیشین پنتاگون نسبت به جانشین پوتین

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۵۷۰

وزیر دفاع پیشین آمریکا هشدار داد که در صورت تغییر رهبری در روسیه جانشین رئیس‌جمهور این کشور جنگ طلب‌تر خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، «رابرت گیتس»، وزیر دفاع پیشین آمریکا تاکید کرد که ایالات متحده نگران حفظ وحدت روسیه و وجود یک دولت قدرتمند در مسکو برای ادامه کنترل زرادخانه هسته‌ای این کشور است.

گیتس گفت: «آخرین چیزی که ما می خواهیم روسیه یک کشور در حال تجزیه با سرنوشتی نامعلوم برای همه این سلاح‌های هسته‌ای باشد».

گیتس که کار خود را به عنوان تحلیلگر امور شوروی برای سیا آغاز کرده است، با کسانی که امیدوار به تغییر رهبری در روسیه هستند، هم‌عقیده نبوده و تاکید می‌کند که جانشین ولادیمیر پوتین‌می تواند مواضعی سخت‌تر از او داشته باشد.

وی در همین زمینه افزود: «به اعتقاد من اگر پوتین فردا صحنه سیاسی را ترک کند، شاهین بزرگ‌تری جایگزین او خواهد شد که علاقه‌ای به دستیابی به توافق یا مذاکره در اوکراین ندارد».

گیتس احتمال بازپس‌گیری اراضی از دست رفته اوکراین از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه را رد نکرد، اما در عین حال بازپس‌گیری کریمه را مشکل جداگانه و دشوارتر و خط قرمز واقعی پوتین توصیف کرد.

وی گفت: «من فکر می‌کنم کریمه به دلیل نقشی که به عنوان یک پایگاه دریایی دارد، خط قرمز واقعی برای پوتین است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز