خبرگزاری کار ایران

سرهنگ آمریکایی:

سناریویی غیر از شکست برای اوکراین وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۹۰۷

سرهنگ بازنشسته آمریکا تاکید کرد که هیچ سناریویی غیر از شکست برای اوکراین وجود ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه ۱۹ فورتی فایو،‌ «دنیل دیویس»، کارشناس نظامی و سرهنگ بازنشسته ارتش ایالات متحده تایید کرد که نیروهای کی‌یف به دلیل کمبود تجهیزات نظامی قادر به مقاومت در برابر ارتش روسیه نیستند.

دیویس گفت: «در سال ۲۰۲۳ بسیاری از سناریوهای جدید رقم خواهد خورد، اما پیروزی اوکراین بر روسیه اتفاق نخواهد  افتاد».

وی گفت: «هیچ سناریویی که بتوان با آن پیروزی ارتش اوکراین را پیش بینی کرد،‌ وجود ندارد. واقعیت نظامی این است که نیروهای مسلح اوکراین به ابزار لازم برای انجام یک حمله بزرگ جهت بیرون راندن صدها هزار سرباز روس از این کشور مجهز نیستند». 

دیویس همچنین تاکید کرد که اولویت ایالات متحده صرف نظر از اینکه اوضاع چگونه پیش می‌رود،‌ پرهیز از دخالت مستقیم در درگیری اوکراین است».

وی افزود:«آمریکا مادامی‌که تهدید مستقیمی علیه امنیت ملی کشور وجود نداشته باشد، نباید وارد جنگ بزرگ با روسیه شود. دخالت نیروهای ما در جنگ، امنیت‌مان را به خطر می‌اندازد و نقض ارکان سیاست خارجی و امنیتی کشور به شمار رفته و باعث فرسودگی ارتش و اقتصاد آمریکا خواهد شد». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز