خبرگزاری کار ایران

فارن افرز:

چین قادر به تضعیف هژمونی آمریکا در جهان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۷۳۵

روزنامه فارن افرز نوشت که چین می‌تواند هژمونی آمریکا در جهان را تضعیف کند.

به گزارش ایلنا، روزنامه آمریکایی فارن افرز با انتشار مقاله‌ای به قلم «آگاتا دسمرایس» تاکید کرد که چین راهی موثر برای تضعیف هژمونی آمریکا در جهان یافته است.

این نویسنده توضیح داد که چین توانایی مقاومت در برابر سلاح برتر ایالات متحده یعنی تحریم‌های اقتصادی را دارد.

دسمرایس افزود: «موفقیت سیاست تحریم‌های آمریکا به قدرت دلار و سیطره این کشور بر سیستم مالی جهانی از طریق این ارز وابسته است و بسیاری از کشورها برای مقاومت در برابر این محدودیت ها در راستای تقویت اقتصاد و توسعه سیستم های مالی خود تلاش کرده‌اند».

وی در ادامه با اشاره به اینکه این کشورها برای تحقق چنین هدفی به سیستم مبادله ارزی، ارزهای دیجیتال و سیستم‌های جایگزین برای سیستم سوئیفت متوسل شده‌اند، گفت:‌«موفقیت چین در تحمیل ارز ملی خود، یوان در تجارت جهانی به عنوان سلاح سوم در برابر تحریم های آمریکا نمونه‌ای از این دست است». 

این نویسنده گفت:‌«چین همچنین جایگزینی برای سوئیفت به نام سیستم پرداخت بین بانکی فرامرزی (کیپس) ایجاد کرده است که بیش از هزار و ۳۰۰ بانک و بیش از صد کشور به آن ملحق شده اند».

وی تاکید کرد که ایجاد این سیستم یک پیروزی برای مسکو و پکن است و اگر واشنگتن بخواهد روسیه و چین را از سیستم سوئیفت حذف کند، آنها یک جایگزین برای این سیستم دارند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز