خبرگزاری کار ایران

ادوارد اسنودن:

پناهندگی برزیل را بدون تعهد به ارائه اطلاعات می‌پذیرم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۷۰

اگر دولت برزیل خواستار دفاع از حقوق بشر است، سهیم بودن در این روند برای من افتخار خواهد بود.

«ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که پناهندگی برزیل را بدون دادن اطلاعاتی درباره برنامه جاسوسی آمریکا می‌پذیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه٬ اسنودن طی سخنانی که از شبکه تلویزیونی «گلوبو» برزیل پخش شد٬ گفت که اگر دولت برزیل خواستار دفاع از حقوق بشر است، سهیم بودن در این روند برای من افتخار خواهد بود.

وی با ستایش از برزیل به عنوان یکی از دمکراسی‌های پویا و مورد توجه جهان، هشدار داد: «هرگز کسب پناهندگی را با دادن اطلاعات معامله نخواهم کرد.»

سخنان اسنودن در حالی بیان می‌شود که دولت برزیل پیش از این تاکید کرده بود که تصمیمی برای اعطای پناهندگی سیاسی به اسنودن ندارد.

وزارت خارجه برزیل اعلام کرده بود که به‌رغم پیشنهاد اسنودن مبنی بر کمک برای تحقیق درباره جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از این کشور، به اسنودن پناهندگی نخواهد داد.

این وازرتخانه تاکید کرد که درخواست رسمی از اسنودن برای پناهندگی دریافت نکرده و بدون ارائه چنین درخواستی نمی‌تواند مساله اعطای پناهندگی به وی را بررسی کند.

مقام‌های وزارت خارجه برزیل همچنین تاکید کردند که به تحقیق درباره فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت آمریکا که در ماه ژوئن گذشته توسط اسنودن فاش شد، تمایلی ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز