خبرگزاری کار ایران

افسر سابق ایالات متحده:

حمایت واشنگتن از کی‌یف امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۳۸۷

افسر پیشین آمریکا تاکید کرد که حمایت واشنگتن از کی‌یف امنیت ملی کشور را تهدید می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از وبگاه ۱۹ فورتی فایو، «دانیل دیویس»، سرهنگ بازنشسته ارتش ایالات متحده تاکید کرد که ادامه حمایت نظامی ایالات متحده از کی‌یف تهدیدی برای تضعیف زرادخانه نظامی این کشور و تشدید بحران اوکراین برای وقوع یک جنگ هسته‌ای است.

دیویس افزود: «ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به دلیل ترس از حمله روسیه در آینده از غرب می‌خواهد این کشور را به تسلیحات بیشتری تجهیز کند.»

وی تاکید کرد که زرادخانه غرب به دلیل ارائه مقادیر زیادی سلاح و مهمات به کی‌یف به شدت تضعیف شده است.

این افسر سابق نظامی توضیح داد که واشنگتن می‌تواند به اوکراین در دفاع از خود کمک کند، اما باید منافع ملی خود را در اولویت قرار دهد، حجم درخواست‌های اوکراین و تأثیر آنها بر امنیت خود را ارزیابی کند و هنگامیکه این کمک‌ها به تهدیدی برای امنیت ملی کشور تبدیل شد، آنها را متوقف کند، زیرا این کمک‌ها سرانجام «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه را به سمت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای سوق خواهد داد.

وی تاکید کرد که ایالات متحده، انگلیس و آلمان از ارائه تانک‌ها و توپخانه مدرن مورد نیاز اوکراین با هدف تامین امنیت دفاعی خود خودداری می‌کنند.

دیویس گفت:‌« تامین تسلیحات بیشتر برای اوکراین اقدامی بی‌پرواست که منجر به یک جنگ هسته‌ای ‌زیانبار با روسیه خواهد شد».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز