خبرگزاری کار ایران

مقام روس:

آنکارا لزوم عادی‌سازی روابط با دمشق را درک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۱۶۷

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که آنکارا لزوم روابط با دمشق را درک می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ورشینین»، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که آنکارا از لزوم عادی‌سازی و حفظ روابط با دمشق آگاه است.

ورشینین گفت: «به نظر می‌رسد در ترکیه این اتفاق نظر درباره لزوم عادی‌سازی و حفظ روابط بین آنکارا و همه کشورهای همسایه در منطقه از جمله سوریه وجود دارد و ما نیز از عادی‌سازی روابط بین دمشق و آنکارا حمایت می‌کنیم».

وی افزود: «درباره موضوعات مرتبط با برگزاری نشست در سطوح مختلف از جمله در سطوح عالی معتقد هستیم که این یک تصمیم متعلق به دو کشور مستقل ترکیه و سوریه است».

ورشینین گفت: «موضوع حل و فصل بحران سوریه به تفصیل در جریان مذاکرات استانبول مورد بحث قرار گرفت و ما این کار را از نقطه نظر لزوم حل و فصل پایدار و بلندمدت در سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل انجام دادیم».

وی گفت: «‌دو طرف درباره لزوم  بازپس گیری کامل تمامیت ارضی جمهوری سوریه صحبت کردند».

این مقام روس افزود: «در همین راستا، ما همیشه از گفت‌وگو بین دمشق و نمایندگان کرد حمایت می‌کنیم، در زمینه روابط دوجانبه ترکیه و سوریه می‌دانیم که این کار آسانی نیست، اما باید به یک راهکاری برای برون‌رفت از بحران موجود دست یافت. ما از عادی‌سازی روابط بر اساس این منطق که عامل تضمین ثبات و صلح در منطقه است، حمایت می‌کنیم». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز