خبرگزاری کار ایران

روزنامه «ووردلد تریبون»:

۱۱هزار فرد مسلح از ۷۰ کشور در سوریه حضور دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۷۷

اکثر افراد مسلح خارجی در سوریه به گروه‌های تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» شاخه‌های القاعده پیوسته‌اند.

روزنامه آمریکایی «وورلد تریبون» اعلام کرد که ۱۱ هزار فرد مسلح از ۷۰ کشور جهان در سوریه علیه دولت این کشور می‌جنگند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، این روزنامه در شماره امروز - شنبه - خود به نقل از مرکز بین‌المللی پژوهش در‌باره افراط‌گرایی، نوشت که تعداد افراد مسلح خارجی در سوریه که علیه دولت می‌جنگند، بین سه هزار و ۳۰۰ تا ۱۱ هزار نفر است.

وورلد تریبون در ادامه نوشت که افراد مسلحی که در سوریه حضور دارند، وابسته به ۷۰ کشور از جمله برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند.

این روزنامه آمریکایی همچنین نوشت که عرب‌ها و اروپایی‌ها ۸۰ درصد از افراد مسلح خارجی را در سوریه تشکیل می‌دهند و تندرو‌ها افراد مسلح را از آفریقا، کانادا، آمریکا و کشورهای حوزه بالکان گرد‌آوری کرده و به سوریه می‌فرستند.

این روزنامه تاکید کرد که بیشتر افراد مسلح خارجی در سوریه از منطقه خاورمیانه هستند و نزدیک به ۷۰ درصد از افراد مسلح خارجی در سوریه را تشکیل می‌دهند.

در همین حال، اکثر افراد مسلح خارجی در سوریه به گروه‌های تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» شاخه‌های القاعده پیوسته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز