خبرگزاری کار ایران

مایکل مان:

تاریخ لغو تحریم‌های اروپا علیه ایران هنوز مشخص نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۶۹

زمان اجرای توافقنامه ایران و گروه ۵ + ۱ هنوز مشخص نشده است و در صورت مشخص شدن این زمان، غرب برای لغو تحریم‌ها علیه ایران اقدام می‌کند.

«مایکل مان» سخنگوی «کا‌ترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌و‌گو با روزنامه کویتی «الرای العام» گفت که تاریخ لغو تحریم‌های این اتحادیه علیه ایران هنوز مشخص نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الرای العام، مان گفت که توافق‌نامه ایران و گروه ۵ + ۱ در ژنو که ۲۴ نوامبر امضا شد، توافقی اولیه در مسیر توافقی نهایی است.

وی افزود که اکنون همه طرف‌ها باید با نیتی روشن این توافق‌نامه را اجرا کنند.

مان تصریح کرد که طرف‌های مربوط هفته گذشته نشست‌های فنی برگزار کردند تا وارد جرئیات دقیق و اولویت‌ها شوند.

سخنگون اشتون در ادامه گفت که در این نشست‌ها زمان آغاز اجرای توافق‌نامه و تدوین طرح کامل و زمان‌هایی برای اثبات مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران از طریق نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد که زمان اجرای توافق‌نامه ایران و گروه ۵ + ۱ هنوز مشخص نشده است و در صورت مشخص شدن این زمان، غرب برای لغو تحریم‌ها علیه ایران اقدام می‌کند.

مان در این گفت‌و‌گو تاکید کرد که اتحادیه اروپا در حال آماده کردن زمینه برای لغو تحریم‌ها علیه ایران است و به محض دریافت گزارش مناسب از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران، بلافاصله تحریم‌ها را لغو می‌کند.

سخنگوی اشتون همچنین تاکید کرد که تا امروز تاریخ لغو تحریم‌ها مشخص نشده است به همین دلیل مذاکراتی میان طرف ایرانی و غربی در وین صورت گرفت و مذاکرات جدیدی نیز در دستور کار است. همچنین «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران به اروپا آمده است تا مذاکرات را پیش ببرد.

مان در گفت‌و‌گو با این روزنامه کویتی تاکید کرد که اعتمادسازی میان طرف‌های مختلف و به ویژه میان «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران و اشتون آغاز شده و اروپا بر این باور است که این اعتماد قوی و محکم است.

وی همچنین گفت که اگر کشورهایی نظیر کویت یا عربستان یا هر کشور دیگری مایل به دستیابی به تکنولوژی و مهارت در زمینه انرژی هسته‌ای مسالمت‌آمیز باشند، تا زمانی که معیارهای بین‌المللی را رعایت کنند اروپا از آن‌ها حمایت کرده و به آنها کمک می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز