خبرگزاری کار ایران

سیدحسن نصرالله:

حضور گسترده مردم، کسانی که در کمین ایران نشسته‌اند را دچار ناامیدی کرد/ مقاومت در ترسیم مرزها دخالت نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۹۸۸

دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به تشریح آخرین تحولات داخلی این کشور و رخدادهای منطقه پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به تشریح آخرین تحولات داخلی این کشور و رخدادهای منطقه پرداخت.

وی در ابتدا به جنبش جهاد اسلامی پرداخت و گفت که «فتحی الشقاقی» فرمانده شهید و مؤسس جهاد اسلامی، روح تازه‌ای به جهاد و افق جدیدی برای مقاومت و امید تازه‌ای برای مردم فلسطین ایجاد کرد. جنبش جهاد اسلامی به راه خود ادامه داد و گسترش یافت و گروه های متعددی را پدید آورد که پیروزی‌های بزرگی را رقم می‌زنند.

دبیرکل حزب الله لبنان سپس به تشییع باشکوه شهدای حادثه تروریستی شیراز پرداخت و اظهارداشت: راهپیمایی گسترده در شهرهای مختلف ایران در تشییع شهدای عملیات تروریستی شیراز، پیام قاطعی به دشمنان ایران بود که هر چه می‌کنند، سرابی بیش نیست.

سیدحسن نصرالله افزود که حضور گسترده مردم ایران در خیابان‌های شهرهای مختلف ایران نشان حمایت مردم از نظام بود و کسانی که در کمین ایران نشسته‌اند، را دچار ناامیدی کرد.

وی در ادامه به بحث ترسیم مرزهای دریایی لبنان اشاره کرد و گفت: «توافق ترسیم مرزهای دریایی که انجام شد، پیروزی بزرگ و تاریخی برای کشور، ملت و مقاومت لبنان بود».

سیدحسن نصرالله با تاکید بر این مورد که مقاومت در ترسیم مرزها دخالت نمی‌کند، تصریح کرد: «لبنان باید مرزهای جنوبی خود را نیز با فلسطین اشغالی ترسیم کند».

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه مرزهای زمینی بین فلسطین اشغالی و لبنان به دست نمایندگان فرانسوی و انگلیس ترسیم شد اما مرزهای دریایی آن ترسیم و مشخص نشد، ادامه داد: پس از مطرح شدن سخنانی درمورد وجود نفت و گاز در سواحل جنوب لبنان ترسیم مرزهای دریایی از اهمیت بالایی برخوردار بود.

وی افزود: در سایه مشخص شدن مرزهای دریایی لبنان بلوک‌های گاز و نفت را تعیین می کند. خط ۲۳ این مسأله را بر لبنان واجب می‌کند که این منطقه دریایی را به عنوان آب‌های منطقه ای و منطقه اقتصادی آزاد کند و این موضوعی ملی است.

سیدحسن نصرالله با تاکید بر اینکه، دولت لبنان است که مرزهای دریایی را تعیین می‌کند و مقاومت خطوط دریایی را مشخص نمی‌کند، گفت: توافق ترسیم مرزهای دریایی در بر دارنده تعیین آب‌های منطقه‌ای لبنان و مناطق اقتصادی در دریای مدیترانه است.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه ترسیم مرزهای دریایی زمانی لازم شد که دشمن اسرائیلی شرکت ها را از نزدیک شدن به مناطق دریایی نزدیک بلوک های مرزی منع می‌کرد، بیان داشت که آمریکا نیز در آن مقطع مانع فعالیت شرکت‌هایی می‌شد که در سال‌های گذشته متعهد شده بودند بر بلوک‌های جنوبی کار کنند.

وی یادآور شد: که مقاومت در جریان مذاکرات و تماس ها درمورد موضوع ترسیم مرزها بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز