خبرگزاری کار ایران

آمادگی ارتش روسیه برای تخلیه ساکنان خرسون

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۲۷۲

فرمانده نیروهای نظامی روسیه در جنگ اوکراین از آماده شدن ارتش این کشور برای تخلیه ساکنان شهر خرسون خبر داد.

به گزارش ایلنا، «سرگئی سوروویکین» فرمانده نیروهای نظامی روسیه در جنگ اوکراین از آماده شدن ارتش این کشور برای تخلیه ساکنان شهر خرسون خبر داد.

وی که حدود ۱۰ روز قبل توسط «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به این سمت منصوب شده است، به شبکه خبری «روسیا ۲۴» گفت که ارتش این کشور تأمین امنیت شهروندان را اولویت نخست‌ خود می‌داند.

چند روز قبل نیز «مارات خوسنولین» معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرده بود که این کشور به ساکنان خرسون کمک می‌کند برای حفظ امنیت خود این شهر را تخلیه کنند.

این تصمیم هم‌زمان با پیشروی نیروهای اوکراینی و تضعیف حاکمیت روسیه بر خرسون که به دنبال همه‌پرسی اخیر به این کشور ضمیمه شده است، صورت می‌گیرد.

«ولادیمیر سالدو» فرماندار خرسون که توسط روسیه منصوب شده است نیز پیش از این به ساکنان این شهر توصیه کرده بود که فرزندان خود را برداشته و فرار کنند.

سالدو در ویدئویی تلگرامی از روسیه خواسته بود که به انتقال شهروندان خرسون به مناطق امن‌تر کمک کند.

مقام‌های کی‌یف از پیشروی نظامی در مناطق جنوبی و باز پس گیری پنج منطقه در خرسون خبر داده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز