خبرگزاری کار ایران

واکنش پکن به محدودیت‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های چینی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۹۰۰

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که ایالات متحده همچنان به استفاده از کنترل صادراتی برای محدود کردن شرکت‌های چینی در راستای حفظ هیمنه بر تکنولوژی جهان ادامه می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «مائو نینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری تاکید کرد که ایالات متحده همچنان به استفاده از کنترل صادرات برای محدود کردن شرکت‌های چینی جهت حفظ سلطه بر فناوری ادامه می دهد.

پیش از این، وزارت بازرگانی ایالات متحده گزارش داده بود که این کشور 31 شرکت از چین را در فهرست شرکت‌های غیرقابل اعتماد خود برای عرضه محصولات فناوری قرار داده است.

سخنگوی چین در خصوص محدودیت‌های جدید آمریکا برای شرکت‌های فناوری چینی افزود: «آمریکا به دلیل تمایل خود برای حفظ سلطه فناوری، از کنترل صادرات با هدف محدود کردن و محاصره شرکت‌های چینی سؤ استفاده می‌کند».

وی تاکید کرد: «این رویکرد بر خلاف اصل رقابت برابر و مغایر با استانداردهای اقتصادی و تجاری بین‌المللی است که نه تنها به حقوق و منافع مشروع شرکت‌های چینی آسیب وارد می‌کند، بلکه بر حقوق و منافع شرکت‌های آمریکایی نیز تأثیر می‌گذارد».

این مقام چینی افزود:‌ «‌سیاسی کردن حوزه‌های علمی، فنی، تجاری و اقتصادی نمی‌تواند مانع توسعه چین شود بلکه بر عکس به خود ایالات متحده ضربه خواهد زد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز