خبرگزاری کار ایران

مخالفان دولت اوکراین مجسمه لنین را پایین کشیدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۶۲

این اقدام بعد از آن صورت گرفت که صدها هزار نفر از معترضان در راهپیمایی گسترده ضددولتی شرکت کرده و شعارهایی در مخالفت با سیاست‌های رئیس‌جمهوری این کشور سر داده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

گروهی از معترضان مخالف دولت اوکراین در اعتراض به تصمیم مقام‌های این کشور برای تحکیم روابط اقتصادی با روسیه، مجسمه لنین، بنیان‌گذار اتحاد جماهیر شوروی را پایین کشیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، این اقدام بعد از آن صورت گرفت که صدها هزار نفر از معترضان در راهپیمایی گسترده ضددولتی شرکت کرده و شعارهایی در مخالفت با سیاست‌های رئیس‌جمهوری این کشور سر داده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که فعالان حزب «آزادی» در ابتدا با وسایلی مانند طناب و چکش مجسمه لنین را از جایگاه خود پایین کشیده و پس از آن اقدام به خواندن سرودهای خود کردند.

در همین حال، هزاران نفر از هواداران دولت اوکراین نیز با برگزاری تظاهراتی در نزدیکی ساختمان پارلمان تجمع کردند.

به‌رغم حضور نیروهای امنیتی و پلیس، درگیری‌هایی میان هواداران و مخالفان دولت اوکراین گزارش شده است.

اعتراض‌های هفته‌های اخیر در اوکراین پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهوری این کشور، «به دلیل فشارهای روسیه» از امضای پیمان همکاری اقتصادی با اتحادیه اروپا خودداری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز